تاریخ انتشار: دوشنبه 30 دی 1392
انجام عمل جراحی پیشرفته مغز و اعصاب در بیمارستان شهدای خلیج فارس
توسط یک متخصص در بوشهر انجام شد

  انجام عمل جراحی پیشرفته مغز و اعصاب در بیمارستان شهدای خلیج فارس

متخصص جراحی مغز و ستون فقرات بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر گفت: دو عمل جراحی پیوند شبکه بازویی و کراینوسینوستوزیس(زود جوش‌خوردن درزهای جمجمه نوزادان) با موفقیت در بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر انجام گرفته است.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان، دکتر سید نادر دادگر ظهر امروز در جمع خبرنگاران در مورد جراحی پیوند شبکه بازویی در این بیمارستان، گفت: این عمل جراحی 4 ساعته میکروسکوپی بر روی بیمار 55 ساله‌ای که در اثر سانحه، اعصاب حرکتی دستش کاملاً آسیب دیده بود و قادر به حرکت دادن آن نبود با موفقیت انجام شد.
 
وی اضافه‌کرد: در این جراحی با استفاده از اعصاب حسی پا، عصب عضلات گردن(accessory) به عصب شبکه بازویی بیمار پیوند زده شد. در این مرحله از جراحی بیمار 50 درصد شانس حرکت دست از مفصل آرنج را دارد و درصورت بهبود برای بازگرداندن توان حرکتی به مفصل‌های بعدی مجدداً مورد جراحی قرار خواهدگرفت.
 
متخصص جراحی مغز و ستون فقرات بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر در مورد عمل کراینوسینوستوزیس که بر روی کودکی سه ماهه انجام شد، گفت: کودک سه ماهه که دارای سر کوچک(میکروسفال) و ظاهر نوک عقابی به پزشک مراجعه و برای بررسی‌های بیشتر ارجاع شد که پس از بررسی،‌‌ زود جوش خوردن درز قدامی سر برای بیمار تشخیص داده شد.جمجمه این بیمار در جراحی دوساعته به‌ صورت موفقیت‌آمیز بازسازی و ترمیم شد.
 
متخصص جراحی مغز و ستون فقرات در مورد افرادی که عارضه جمجمه غیر طبیعی هستند، گفت: عدم تشخیص به موقع و درمان آن موجب می‌شود کودک برای تمام عمر دارای سر با ظاهری نامناسبی داشته باشد و عوارضی از قبیل فشار به بافت مغز، کاهش بهره هوشی و اختلالات روانی و اجتماعی از دیگر عوارض آن است.
 
دادگر تصریح‌کرد: بهترین سن برای انجام جراحی کراینوسینوستوزیس سه ماهگی و حداکثر سه سالگی می‌باشد و انجام عمل بعد از این سن هیچ تأثیری بر روی سلامت بیمار ندارد.
 
به گزارش فارس این متخصص بیان داشت: بیهوشی در جراحی‎های مغز و اعصاب به ویژه در نوزادان از اهمیت خاصی برخوردار است که بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر با داشتن کادری مجرب، امکانات و تجهیزات لازم، امکان این قبیل جراحی‌ها را فراهم می‌کند.کادر اتاق‌عمل و پرستاران تأثیر قابل ملاحظه‌ای در روند بهبود بیماران و نتیجه مطلوب جراحی‌ها دارند که جا دارد از تمام همکاران قدردانی کنم.
 
دکتر سید نادر دادگر پیش از این اعمال پیشرفته‌ای مانند آنوریسم(از هم‌گسیختگی جداره رگ مغز)، جراحی و درمان آندوواسکولارAVM (کلافه و درهم پیچیدگی عروق مغز)، پیچ‌گذاری قاعده مغز، جراحی قدام و خلف مهره توراسیک(مهره پشتی ستون فقرات) با یک برش را با موفقیت انجام داده است.
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه