تاریخ انتشار: شنبه 29 شهریور 1393
مطالعات بالینی برای تست بی خطر بودن سلول درمانی برای دیابت نوع یک

  مطالعات بالینی برای تست بی خطر بودن سلول درمانی برای دیابت نوع یک

محققین دانشگاه کالیفرنیا با همکاری ViaCyte، فازI/II مطالعات بالینی درمان دیابت نوع یک به وسیله سلول های بنیادی را برای اولین بار شروع کرده اند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازsciencedaily،  این مطالعه به ارزیابی بی خطر بودن و کارایی یک داروی تحقیقاتی جدید به نام VC-01 خواهد پرداخت که اخیرا مورد تصویب FDA قرار گرفته است.

هدف این آزمایش انسانی بی سابقه، در درجه اول، ارزیابی ایمنی، تحمل پذیری و اثر بخشی دوزهای مختلف VC-01 بین بیماران مبتلا به دیابت نوع یک است. در این مطالعه محققین سلول های مشتق از سلول های بنیادی کپسوله شده را زیر پوست بیماران ایمپلنت خواهند کرد. تصور بر این است که آن ها در آن جا به سلول های بتای پانکراسی بالغ خواهند شود که می توانند به طور پیوسته انسولین مورد نیاز را تولید کنند. تست های قبلی در جانوران نتایج امیدوار کننده ای را نشان داد. اینک محققین به دنبال ایمنی این روش در انسان هستند. فازI/II مطالعات بالینی برای ارزیابی ایمنی و اثربخشی پایه این درمان ها هرگز پیش از این در مورد انسان تست نشده است و  خطرات یا عوارض ناشی از آن نیز کشف نشده است. ممکن است نتایج غیر قابل پیش بینی به دست آید. این تست ها برای تضمین درمان های جدید مطمئن ضروری است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه