تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 01 مهر 1393
اثر میکوتوکسین موجود در غلات روی تولید سلول های بنیادی عصبی

  اثر میکوتوکسین موجود در غلات روی تولید سلول های بنیادی عصبی

میکوتوکسین(mycotoxin) موجود در بسیاری از انواع غذاها میتواند با اثر روی تولید سلول های بنیادی عصبی موجب وخامت بیماری های تحلیل برنده عصبی می شود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، این مطالعه که در دانشگاه والنسیا و با همکاری دانشگاه Cardenal Herrera صورت گرفته است برای اولین بار اثر Ochratoxin A روی ناحیه تحت بطنی مغز را بررسی می کند. ناحیه تحت بطنی یا ساب ونتریکولار جایی در مغز پستانداران است که نورون زایی اولیه در آن رخ می دهد. این مطالعه که در in vitro و in vivo با استفاده از حیوانات آزمایشگاهی صورت گرفته است نشان دهنده اثر منفی بالقوه Ochratoxin A روی نورون زایی است. Ochratoxin A یک میکوتوکسین است که در بسیاری از انواع غذاها بویژه غلات و مشتقات آن ها وجود دارد. این مطالعه نشان داد که Ochratoxin A تشکیل نورون های جدید در مغز را مختل می کند. این فرایند(نورون زایی) در ناحیه تحت بطنی مغز صورت می گیرد که بزرگترین ناحیه مغزی در این زمینه است و می توان سلول های بنیادی عصبی را در این منطقه مشاهده کرد.

مطالعه بیشتر نشان داد که Ochratoxin A می تواند در مغز تجمع پیدا کند و در نتیجه موجب تخریب سلولی در این ناحیه نورون زا می شود که این مساله اثری منفی را روی تولید سلول های بنیادی عصبی خواهد داشت. از آن جایی که سلول های بنیادی عصبی جمعیت های نورونی ایجاد می کنند، کاهش تولید این سلول ها می تواند فاکتوری حیاتی در ایجاد بیماری های تحلیل برنده عصبی باشد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه