تاریخ انتشار: دوشنبه 14 مهر 1393
 بیوشیمی دانان مشکل سلول ها که منجر به بیماری کلیوی کشنده می شود را حل کرده اند

  بیوشیمی دانان مشکل سلول ها که منجر به بیماری کلیوی کشنده می شود را حل کرده اند

پژوهش اخیر به وسیله بیوشیمی دانان UCLA ممکن است منجر به درمانی جدید برای PH1 شود. این بیماری یک بیماری کلیوی ژنتیکی نادر و بالقوه کشنده است که روی کودکان اثر می گذارد. این یافته ها می تواند دیدگاه های جدیدی را در درمان بیماری پارکینسون، آلزایمر و ... ارائه دهد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، در این مطالعه محققین ترکیبی به نام کلرید دکوآلینیوم(dequalinium chloride) را شناسایی کرده اند که می تواند مانع از رفتن یک آنزیم متابولیک به مکانی اشتباه درون سلول شود. این مطلب تضمین می کند که آنزیم آلانین: گلیکوکسیلات آمینوترانسفراز یا AGT به جایگاه یا آدرس مناسبی در سلول رفته و مانع از PH1 شود. در انسان این آنزیم(AGT) به اندامکی درون سلولی به نام پراکسی زوم می شود اما برای افرادی با یک جهش ژنتیکی خاص، آنزیم به طور اشتباه به میتوکندری می رود و در نتیجه منجر به PH1 می شود. این محققین نشان داده اند که اضافه کردن مقادیر اندکی از کلرید دکوآلینیوم به سلول ها در پتری دیش مانع از این می شود که آنزیم AGT به میتوکندری رفته و در نتیجه مسیر و سرنوشت صحیحی(پراکسی زوم) را انتخاب کند.

در بسیاری از جهش ها آنزیم عمل نمی کند اما در مورد PH1 آنزیم عمل می کند اما به مکان اشتباهی از سلول می رود. اما PH1 چگونه انفاق می افتد؟

برای بیمارانی با جهش مذکور، آدرس صحیح(پراکسی زروم) برای آنزیم AGT وجود دارد اما به دلیل این که آدرس میتوکندری به نوعی در ابتدا وجود دارد و در ابتدا خوانده می شود آنزیم به آن جا می رود. این آزمایشگاه تقریبا 100 ریزمولکول را شناسایی کرده است که آن ها را MitoBloCKs می نامند و آنها این مولکول ها را برای مبارزه با پارکینسون، آلزایمر و ... تست خواهند کرد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه