تاریخ انتشار: شنبه 03 آبان 1393
سرمایه گذاری برای درک بهتر سلول های بنیادی عصبی

  سرمایه گذاری برای درک بهتر سلول های بنیادی عصبی

تیمی از محققین دانشگاه Plymouth اعتباری بیش از 400000 یورو را برای بررسی این مطلب که چگونه سلول های بنیادی عصبی از یکدیگر متمایز می شوند دریافت کرده اند. یافته های این مطالعه می تواند کلیدی برای استفاده از این سلول های بنیادی در درمان اختلالات عصبی مانند تومورهای مغزی و زوال عقل در آینده باشد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، این مطالعه روی شناسایی تفاوت های مولکولی بین انواع سلول های بنیادی عصبی فوکوس خواهد کرد. شواهد رو به افزایش نشان می دهد که مغز دارای انواع مختلفی از سلول های بنیادی عصبی است و این مطالعات پیچیدگی های مطالعاتی در مورد مکانیسم های دخیل و احیانا دستیابی به درمان های موثر را افزایش می دهد.

سلول های بنیادی عصبی برای تولید سلول های مغزی جدید حیاتی هستند و عملکرد و تکوین مغز نیز به این مطلب وابسته است. تولید این سلول ها در تمام مدت زندگی بالغی ما بسیار مهم است زیرا وظایفی مانند یادگیری و حافظه شدیدا به این نورون های بالغ جدیدا تشکیل شده وابسته است. علاوه براین، سلول های بنیادی عصبی از کنترل خارج شده می تواند به سلول های شروع کننده تومور در مغز تبدیل شوند. در سرتاسر دنیا، وقوع اختلالات مغزی بلندمدت رو به افزایش است که این اختلالات از زوال عقلی و افسردگی های شدید تا سرطان های مغزی متغیر است. با درک بهتر این مطلب که چگونه سلول های بنیادی عصبی از یک متمایز شده و رفتار می کنند، نتایج این مطالعه می تواند اطلاعات کلیدی را از پتانسیل سلول درمانی این سلول ها برای ایجاد سلول های دارای عملکرد مغز، حذف سلول های معیوب و جایگزینی سلول های از دست رفته ارائه دهد. این تیم تحقیقاتی ویژگی های خاص سلول های بنیادی عصبی مختلف در مغز را شناسایی و متمایز خواهند کرد. این امر نشان خواهد داد که هرکدام از این سلول های بنیادی به روشی عمل می کند و این امر به جایگاه آن ها در مغز بستگی دارد. برای دستیابی به این مطلب این محققین روی سلول های بنیادی عصبی دروزفیلا کار خواهند کرد که در بیش از 75درصد ژن های بیماری با انسان مشترک است. با استفاده از اطلاعات به دست آمده از این مدل های محققین به سمت مطالعه مدل های مغزی پستانداران خواهند رفت.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه