تاریخ انتشار: شنبه 24 آبان 1393
محققین بمب هوشمندی را برای حمله به لوکمیای کودکان مهندسی کرده اند

  محققین بمب هوشمندی را برای حمله به لوکمیای کودکان مهندسی کرده اند

محققین چینی موفق شده اند اولین گام ها را برای ایجاد چیزی که آن را بمب هوشمند می نامند و به منظور حمله به نوعی از سرطان کشنده و رایج درکودکان به نام لوکمیای لنفوبلاستیک حاد B مورد استفاده قرار خواهد گرفت، بردارند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، آن ها در این مطالعه که در نشریه EBioMedicine به چاپ رسیده است توضیح داده اند که چگونه این روش می تواند در نهایت منجر به درمانی نجات بخش برای کودکانی شود که بعد از شیمی درمانی، سرطان در آن ها مجددا عود کرده است و شانس بقای آن ها کمتر از 20درصد است. این محققین می گویند که می توانیم سلول های لوکمیایی مقاوم به شیمی درمانی را بکشیم درصورتی که بدانیم چه چیزی موجب مقاومت آن ها به این درمان می شود. زمانی که مکانیسم مربوطه مشخص شد، گام بعدی طراحی منطقی دارویی است که بتواند به طور اختصاصی عمل کند.

این محققین می گویند که هدف این بمب هوشمند، ژن ناقصی است که منجر به تولید غیر طبیعی پروتئینی به نام CD22 می شود که این پروتئین موجب تکثیر سلول های بنیادی سرطانی و مقاومت آن ها به شیمی درمانی می شود. این ژن ناقص می تواند درمان ها استاندارد برای عود این بیماری مانند شیمی درمانی، پرتوتابی کل بدن و پیوند مغز استخوان  را خنثی کند. این محققین چینی قطعه ای سنتتیک از مواد ژنتیکی به نام RNAi را طراحی کرده اند که قادر به خاموش سازی این ژن معیوب است. این محققین زیر واحد پروتئینی کوچکی به نام پلی پپتید را به عنوان سیستم انتقالی و به منظور فرستادن RNAi به مکان مهندسی کرده اند. این بمب هوشمند حاصل داری قطری به اندازه 100نانومتر است  که آن را به عنوان نسل جدیدی از نانوداروها برای هدف قرار دادن بیماری ها در سطح مولکولی معرفی می کند. هدف نهایی این مطالعه کاربردی کردن این یافته ها در حوزه نانوتکنولوژی و بیوتراپی برای درمان موثر سرطان هایی از این دست است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه