تاریخ انتشار: دوشنبه 02 مرداد 1391
کارآمدی سلول های جفت انسان در درمان بیماری های قلبی

  کارآمدی سلول های جفت انسان در درمان بیماری های قلبی

محققان نتیجه گرفتند که جفت منبع فراوانی از ECFCs است که می تواند یک دوز درمانی از سلول ها را فراهم کند.

امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medical xpress ، براساس یک مطالعه جدید، سلول های تشکیل دهنده کلنی های اندوتلیالی (ECFCs) مشتق شده ازجفت انسان برای تشکیل عروق خونی نسبت به ECFCs به دست آمده از خون بند ناف، دارای عملکرد بهتری هستند.
این مطالعه توسط محققان دانشکده پزشکی ایندیانا انجام شده است.
دکتر Michael P. Murphyنویسنده این مطالعه گفت:  ECFCsدرگردش جدا شده ازخون بند ناف و آنهایی که ازجفت انسان جدا شده اند، ازنظر فنوتیپیکی یکسان و پتانسیل تکثیری یکسانی دارند.
پس از پیوند، ECFCs مشتق ازجفت به میزان قابل توجهی عروق خونی بیشتری در in vivo نسبت به ECFCs به دست آمده از خون بند ناف تشکیل می دهند که نشان می دهد نه تنها تفاوت عملکردی ذاتی بین جمعیت ECFC درگردش خون و موجود دربافت جفت وجود دارد، بلکه سلول های مشتق از جفت پتانسیل رگزایی بیشتری دارند .
خون بند ناف و غشاهای خارج جنینی جفت منابع ایده آلی از سلول های پیش سازهستند وبه دلیل اینکه این بافت ها به عنوان زباله های پزشکی دور انداخته می شوند، مسائل اخلاقی استفاده ازسلول های بنیادی جنینی را ندارند. مقدار سلول هایی که می توان از جفت گرفت، بسیار بیشترازمقداری است که  ازخون بند ناف مشتق می شود.
محققان نتیجه گرفتند که جفت منبع فراوانی از ECFCs است که می تواند یک دوز درمانی از سلول ها را فراهم کند.
Murphy اشاره کرد: حجم بالقوه ECFCs مشتق شده که می تواند ازیک جفت برداشته شود دوز کافی از سلول ها را بدون نیاز به تکثیرآنها فراهم می کند.
به گفته محققان، نقش ECFCs های درگردش هنوز مشخص نشده است، با این حال سلول های بالغ اندوتلیالی به ندرت درگردش خون افراد سالم و عادی وجود دارند و وجود آنها نشانه آسیب، تغییر ساختار و اختلال عروقی است.
مورفی و همکارانش گفتند: "ما تصور می کنیم که ECFCs مشتق از جفت، ممکن است برای ایسکمی های مغزی نوزادان مفید بوده و یا می توان آنها را در بانک بافت برای آینده و درمان بیماری های قلبی عروقی مورد استفاده قرار داد.
این مطالعه در شماره اخیر Cell Medicine منتشر شده است.
پایان مطلب/

 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه