تاریخ انتشار: پنجشنبه 16 بهمن 1393
یافته های تازه در مورد چگونگی تکوین مدار عصبی

  یافته های تازه در مورد چگونگی تکوین مدار عصبی

مطالعات پیشین نشان داده است که سلول های مغزی منفرد پاسخ شان به تحریکات را با تجربه بیشتر بهبود می بخشند و بنابراین می توانند بین ویژگی های مشابه در محیط هایشان تبعیض بهتری قایل شوند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازsciencedaily،  سیگنال های سلول های مغزی منفرد می تواند پر سر وصدا و مبهم باشد، که بدین معنی است که مغز ما نمی تواند تنها با تکیه بر نورون ها تصمیم درستی در مورد پیرامون ما بگیرد. در عوض، در این مطالعه محققین فعالیت هزاران میلیون نورون را با هم ترکیب کردند تا تضمین کنند که پیام صحیحی شکل می گیرد و در نتیجه ارتباط مناسبی بین جمعیت های بزرگ نورونی در مغز شکل می گیرد.

این مطالعه نشان می دهد که طی تکوین، مدارهای نورونی خودشان را مجددا سازماندهی می کنند تا سر و صدا را کاهش دهند و ارتباط بین نورون ها را بهتر و مورد پسندتر کنند. نقش حیاتی که این تغییرات در تکوین مغز ایفا می کنند بر اهمیت و ضرورت درک مدارهای عصبی با جزئیات بیشتر تاکید دارد و راه های جدیدی را برای بررسی دلایل ایجاد بیماری ها و اختلالات تکوینی مانند اوتیسم پیشنهاد می کند. حال دانشمندان کشف کردند که نورون های خاصی در بخشی از مغز که چین سینوسی دندانه دارdentate gyrus مغز نامیده می شود نقش خاصی در شکل گیری حافظه دارند، بسته به اینکه سلول های بنیادی عصبی که آنها تولید کرده اند در مقابل سن کم فرد یا جوان بودن فرد ، پیرتر بودند.مطالعات اخیر بر روی انسان نشان داد که اختلال در عملکرد dentate gyrusبا یکسری مشکلات حافظه ای در سنین پیری همراه خواهد بود.

این مطالعه که در نشریه CELL به چاپ رسیده، اساس سلولی شکل گیری حافظه را به تولد نورون های جدید مربوط دانسته است. این یافته می تواند منجر به ایجاد یک رده جدید از داروها برای درمان اختلالات حافظه شود.

 پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه