تاریخ انتشار: یکشنبه 06 اردیبهشت 1394
کشف سلول  های بنیادی  جدید

  کشف سلول های بنیادی جدید

پره-اکلامپسی بیماری است که 5 تا 8 درصد بارداری ها را در آمریکا تحت تاثیر قرار می دهد. مشکلات مربوط به این بیماری ممکن است منجر به سزارین های اورژانسی در مراحل اولیه بارداری برای حفظ جان مادر و نوزاد شود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از sciencedaily، محققین براین باورند که پره-اکلامپسی به دلایل مختلفی از جمله کم عمق بودن جفت که اتفاق می افتد که ارتباط مناسبی با عروق خونی مادر اتفاق نمی افتد. اینک محققین در دانشگاه میسوری در تلاش برای کشت سلول های جفت برای مطالعه بهتر دلایل پره-اکلامپسی، کهکشانی از سلول های بنیادی جنینی انسان را کشف کرده اند که پیش از این ناشناخته بودند.

این محققین می گویند که این سلول های بنیادی جنین می توانند به مطالعات پیشرفته پره-اکلامپسی و سایر بیماری های مرتبط با تولید کمک کنند. این سلول های جدید که سلول های بنیادی مشخص شده با پروتئین ریخت زای استخوانی (BMP) خوانده می شوند، در مقایسه با سلول های بنیادی جنینی استاندارد فراوان تر هستند و دستکاری آن ها نیز آسان تر است. این سلول های بنیادی مشخص شده با پروتئین ریخت زای استخوانی یک مرحله گذار یا انتقال بین سلول های بنیادی جنینی و سرنوشت تکوینی نهایی شان را نشان می دهند که معلوم نیست این سلول ها، سلول های جفت است یا سلول های پوست یا سلول های مغزی. می توان از این سلول های بنیادی جدید برای مطالعات آینده و برای درک بهتر چگونگی سازمان یافتن جنین که منجر به شرایطی مانند پره-اکلامپسی و سایر مشکلات می شود استفاده کرد. برای مطالعه شان، محققین سعی کردند سلول های جفتی را با استفاده از اضافه کردن BMP-4 برای یک دوره ای کوتاه تر از قبل از سلول های بنیادی جنینی ایجاد کنند. هم چنین آن ها دو داروی دیگر را به طور موقت برای مهار مسیرهای بیوشیمیایی همراه با مرحله پرتوانی سلول های بنیادی اضافه کردند. به جای ایجاد سلول های جفتی، این سلول های بنیادی رشد کردند و به مرحله ای وارد شدند که پیش از این مشاهده نشده بود و محققین در میسوری آن ها را سلول های بنیادی مشخص شده با پروتئین ریخت زای استخوانی نامیدند. آن ها دریافتند که این سلول های بنیادی در مقایسه با  سلول های بنیادی مرسوم اسان تر رشد می کنند و یکدست تر هستند که بدین معنی است که این سلول ها در کشت بسیار شبیه یکدیگر هستند و اطلاعات ژنتیکی را به صورتی کاملا مشابه بیان می کنند. این سلول های بنیادی جدید به ما نشان می دهد که سلول های بنیادی جنینی در شماری از مراحل انتقالی مختلف قرار دارند که تداعی کننده مراحل اولیه جنینی است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه