تاریخ انتشار: پنجشنبه 12 مرداد 1391
سلول درمانی تنها بر قلب های جوان موثر است

  سلول درمانی تنها بر قلب های جوان موثر است

مطالعه جدید محققان دانشگاه کرنل و دانشگاه بن نشان داد با وجودیکه گفته می شود سلول های بنیادی می توانند در حقیقت جایگزین بافت مرده قلب پس از یک حمله قلبی دراوایل زندگی شونداما آن سلول ها توانایی ترمیم خود را در بزرگسالان از دست می دهند.
 

امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalnewstoday ، پژوهشگران با آزمایش بر روی موش به این نتیجه رسیدند که این سلول های پیش ساز تمایز نیافته، سبب رشد سلول های قلبی جدید در موش های دو روزه می شوند نه درموش بالغ. این یافته ها بحث های پیشین در مورد اینکه آیا سلول های بنیادی می توانند در بهبود قلب پستانداران بالغ پس از انفارکتوس قلبی نقش بازی کنند را حل می کند.
سلول های بنیادی سلول های بیولوژیکی موجود در موجودات چند سلولی می باشند. آنها با توانایی تقسیم از طریق میتوز و تمایز به انواع سلول های تخصص یافته مشخص می شوند. آنها می توانند با تجدید خود سلول های بنیادی بیشتری را تولید کنند.
Michael Kotlikoff، رئیس کالج دامپزشکی کورنل و نویسنده ارشد این مقاله که در PNAS منتشر خواهد شد، گفت: در حالی که وجود این سلول ها در بالغین بحث برانگیز است، اگر کسی سلول های بنیادی توانمند در بزرگسالی دارد، چرا هیچ سلول قلبی پس از سکته قلبی بوجود نمی آید؟ آیا این به دلیل عدم وجود سلول های بنیادی است و یا عامل خاصی درانفارکتوس فعال می شود که مانع از تشکیل سلول های قلبی جدید از سلول های بنیادی می شود؟ پاسخ به این سؤالات هدف ما در این مطالعه بود، با استفاده از این واقعیت که موش تازه متولد شده دارای این سلول های جدید است، از موش استفاده کردیم.
بر اساس نتایج  Kotlikoff و تیمش، موش دو روزه قادر به رشد سلول های قلبی جدید بوده و تقریبا به طور کامل بعد از انفارکتوس بهبود یافت، که این نشان داد آسیب های قلبی مانع از رشد سلول های قلبی جدید ازسلول های بنیادی نمی شود. این نتایج همچنین نشان داد که بزرگسالان فاقد سلول های بنیادی لازم برای ایجاد سلول های قلبی جدید به نام میوسیت ها هستند، زیرا زمانی که همان روش بر روی آنها انجام شد، هیچ سلول قلبی جدیدی را تشکیل ندادند. با این حال، رگ های خونی جدید ایجاد شد.
Kotlikoff توضیح داد که سلول های بنیادی در قلب بزرگسالان توانایی تبدیل شدن به سلول های قلب را از دست داده و تنها قادر به تشکیل عروق جدید هستند. در آغاز زندگی ، سلول های بنیادی منفرد توانایی تمایز به تمام بافت ها را دارند، اما با گذشت زمان این سلول ها از نظر تکاملی محدود شده و یا برای ایجاد بافت های خاص تخصصی می شوند.
پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه