تاریخ انتشار: دوشنبه 10 مهر 1391
افزایش کیفیت زندگی مبتلایان به صرع با غربالگری مشکلات روانی

  افزایش کیفیت زندگی مبتلایان به صرع با غربالگری مشکلات روانی

غربالگری معمولی برای مشکلات روانی، شناختی و اجتماعی می تواند کیفیت مراقبت و کیفیت زندگی کودکان و بزرگسالان مبتلا به صرع را افزایش دهد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از ScienceDaily، با توجه به مطالعه انجام شده توسط دکترJack Lin  متخصص مغز و اعصاب و همکارانش در دانشگاه Wisconsin-Madison درایتالیا ، غربالگری معمولی برای مشکلات روانی، شناختی و اجتماعی می تواند کیفیت مراقبت و کیفیت زندگی کودکان و بزرگسالان مبتلا به صرع را افزایش دهد.
لین گفت : پزشکان درمان کننده افراد مبتلا به صرع اغلب برتشنج تمرکزمی کنند. با این حال، این بیماران شیوع بالایی را درمسائل روانی (خلق و خوی، اضطراب و یا اختلالات بیش فعالی)، اختلالات شناختی (در حافظه، زبان و یا حل مشکل) و مشکلات اجتماعی (شامل اشتغال و یا تعاملات شخصی) نشان داده اند. رابطه بین صرع و این عوارض پیچیده بوده و کمتر شناخته شده است. لین گفت که این عوارض در صورت عدم درمان ممکن است مشکلات بیشتری را برای بیماران ایجاد کنند.
او افزود: غربالگری برای بیماریهای روانی، شناختی و اجتماعی نه تنها درمبتلایان به صرع بلکه درافراد تازه تشخیص داده شده ضروری است . با انجام این کار، ما می توانیم اطمینان حاصل کنیم که این مسائل درمان و بیماران با کیفیت بهتری زندگی می کنند. وی تاکید کرد که غربالگری همچنین باید قبل از هر درمان دارویی جدید انجام شده باشد.
مشکلاتی که در رابطه با صرع دوران کودکی و بزرگسالی رخ می دهد توسط پزشکان به عنوان بیماریهای همراه آن در نظر گرفته می شود، به این معنی که آنها بطور تصادفی شانس بیشتری دربروز با هم دارند هر چند لزوما رابطه علت و معلولی بین آنها وجود ندارد.
این مطالعه نشان می هد عوامل احتمالی مسئول این بیماریهای همراه، شامل ویژگی های صرع و پروتکل دارویی است که سبب اختلالات مغزی زمینه ای، اختلال در تکوین  نرمال عصبی مرتبط با صرع، و پیری می شود.
لین خاطر نشان کرد، در حالی که کارشناسان اثرات بیماریهای روانی، شناختی و اجتماعی را در صرع تایید کرده اند، همچنان شکافی در تشخیص زود هنگام، درمان و پیشگیری از این بیماری باقی مانده است.
پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
دوشنبه, 06 آذر,1391

بنیان

پاسخ به ویدا ساعی:
با سلام؛
این خبر از منبعی که در متن خبر قابل مشاهده می باشد دریافت شده است و این پایگاه دسترسی به منابع دیگری غیر از منبع انتشار کننده ی خبر فوق را ندارد.

جمعه, 03 آذر,1391

ویدا ساعی

با سلام
ممکنه متن کامل این مقاله رو به ایمیل من بفرستید؟
برای تهیه یک گزارش لازم دارم که البته منبع را ذکر خواهم کرد.
با تشکر

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه