تاریخ انتشار: شنبه 15 مهر 1391
سلول های بنیادی سرطانی تخمدان هدف تحقیقات جدید

  سلول های بنیادی سرطانی تخمدان هدف تحقیقات جدید

دانشمندان QUT اعلام کردند: مبتلایان به سرطان تخمدان که تحت شیمی درمانی قرار می گیرند، تومور در نهایت نسبت به آن مقاوم شده و عود می کند، بنا براین کلید مبارزه با این سرطان می تواند شناسایی مسیرهای مولکولی و ژنی است که آن را تنظیم می کند، مانند سلول های بنیادی که تغییریافته و ایجاد مقاومت به شیمی درمانی می کنند.
امتیاز: Article Rating

 

به گزارش بنیان به نقل ازMedical xpress، سرطان تخمدان زندگی نزدیک به 900 زن استرالیایی را درهرسال می گیرد. این سرطان قاتل خاموش نامیده می شود زیرا زمانی بسیاری از موارد آن تشخیص داده می شوند که سرطان به اندام های حیاتی در سراسر منطقه شکم گسترش یافته است.
درحال حاضر دانشمندان QUT همراه با محققان مرکز ملی علوم سلولی هند، با جدیت به دنبال مسیر ژنتیکی تنظیم کننده سلول های بنیادی سرطان تخمدان می باشند.
دکتر Ying Dong، محقق QUT گفت: سرطان تخمدان به سختی درمان می شود و کمتر از 30 درصد از زنان پس از پنج سال جان سالم به در می برند.
او گفت که 1272 زن استرالیا در سال 2009 مبتلا به سرطان تخمدان تشخیص داده شدند و انتظار می رود این تعداد به 1640 مورد در سال 2020 برسد.
مطالعه انجام شده توسط دکتر Dong و پروفسور Judith Clements  در موسسه تحقیقات سرطان QUT نشان داده است که سلول های توموری ثانویه سرطان تخمدان به شیمی درمانی کنونی مقاوم هستند.
دکتر Dong گفت: "جراحی به تنهایی نمی تواند تمامی تومور را حذف کند، چرا که تومور به ارگان های دیگر در شکم گسترش یافته است.
بیماران تحت شیمی درمانی قرار می گیرند، اما تومور در نهایت نسبت به آن مقاوم شده و عود می کند، بنا براین کلید مبارزه با این سرطان می تواند شناسایی مسیرهای مولکولی و ژنی باشد که آن را تنظیم می کند، مانند سلول های بنیادی که تغییریافته و ایجاد مقاومت به شیمی درمانی می کنند. 
دکتر Dong گفت:همکارتحقیقاتی QUT در هند، دکتر Sharmila Bapat و تیم او برای اولین بار در جهان سلول های بنیادی سرطانی تخمدان را شناسایی کرده و مسیرهای بالقوه ژنی را با استفاده از تجزیه و تحلیل بیوانفورماتیکی پیش بینی کردند.
آنها ازمدل سوسپانسیون سه بعدی که دکتر Dong برای تقلید میکرو محیط تومورمتاستازی ابداع کرده است برای مطالعه پاسخ سلول های سرطانی تخمدان به شیمی درمانی استفاده خواهند کرد. دکتر Dong همچنین این مدل را با استفاده از سلول های سرطانی گرفته شده از بیماران مبتلا به این تومور آزمایش خواهد کرد.
او گفت: ما نقش این مسیرها را بررسی و پتانسیل آنها را به عنوان اهداف درمانی آزمایش خواهیم کرد.
ما امیدواریم که با این دانش قادربه کمک برای طراحی موثر تر درمان در زنان مبتلا به سرطان تخمدان باشیم.
پایان مطلب/
 
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه