تاریخ انتشار: یکشنبه 16 مهر 1391
ذخیره سلول های بنیادی دندان برای درمان بیماری های آینده

  ذخیره سلول های بنیادی دندان برای درمان بیماری های آینده

درمان با سلول های بنیادی یک استراتژی مداخله ای است که سلول های جدیدی را به بافت های آسیب دیده به منظور درمان بیماری و یا آسیب ارائه می کند. سلول های بنیادی دندان در پالپ دندان و در دندان کودکان یا دندان شیری که بین سنین 5-12می افتد، وجود دارد
امتیاز: Article Rating

 

به گزارش بنیان به نقل ازExpress news service، با پیشرفت درتکنولوژی پزشکی، در حال حاضر می توان سلول های بنیادی دندان را ذخیره و با استفاده از این سلول های بنیادی ذخیره شده، خود را درمقابل بیماری های مختلف در آینده بیمه کرد.
درمان با سلول های بنیادی یک استراتژی مداخله ای است که سلول های جدیدی را به بافت های آسیب دیده به منظور درمان بیماری و یا آسیب ارائه می کند. پس از استخراج، این سلول های بنیادی را به دقت درمرکز سلول های بنیادی و در محل مخصوص ذخیره سازی برودتی نگهداری شده و در صورت نیاز در آینده ، بازیابی و استفاده خواهد شد.
سلول های بنیادی دندان در پالپ دندان و در دندان کودکان یا دندان شیری که بین سنین 5-12می افتد، وجود دارد. این سلولها را همچنین می توان در نوجوانانی که نیازبه تخلیه دندان های آسیای کوچک برای ترمیم دارند واز دندان عقل بزرگسالان جداسازی کرد. نکته مهم این است زمانی که این سلول ها  جمع آوری می شوند، دندان باید سالم باشد.
چنین بانکی در کلینیک دکتر Vinod Chandel  در Chandigarh احداث شده است.
دکتر Chandel گفت که هزینه ذخیره سازی سلولهای بنیادی دندان برای هر فرد 120000 روپیه برای مدت 21 سال خواهد بود.
پایان مطلب/
 
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه