تاریخ انتشار: یکشنبه 11 مرداد 1394
استفاده از سلول های T مهندسیNY-ESO-1 TCR شده در مطالعات بالینی بیماران مبتلا به مولتیپل میلوما

  استفاده از سلول های T مهندسیNY-ESO-1 TCR شده در مطالعات بالینی بیماران مبتلا به مولتیپل میلوما

پروژه ای جدید به وسیله یک کمپانی دارویی که روی استفاده از T-cell درمانی برای درمان سرطان فوکوس کرده است اطلاعاتی را از فاز یک و دو مطالعه روی بیماران مبتلا به مولتیپل میلوما منتشر کرده است که بر تمایل بالای گیرنده سلول T تقویت شده(TCR) به هدف قرار دادن آنتی ژن NY-ESO-1 دلالت دارد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalnewstoday، این مطالعه بر اثرات ضد توموری و ایمنی بالای سلول های T مهندسیNY-ESO-1 TCR در مورد 20 بیمار مبتلا به مولتیپل میلوما تاکید دارد.

این اولین مطالعه ای است که روی بیان ژن TCR به واسطه وکتور لنتی ویروسی در انسان صورت گرفته است. یافته های جدیدی که بدست آمده است شامل پاسخ های بالینی تهییج شده، افزایش دوام و ثبات سلول های مهندسی شده TCR و بیان پیوسته TCRروی سطح سلول ها است. هم چنین میزان بالایی از بیان اینترلوکین-6 تشخیص داده شد و هیچ گونه سندرم آزادسازی سیتوکین ها وجود نداشت که این امر با نتایج حاصل از درمان های استاندارد برای مولتیپل میلوما در تضاد است. میزان پاسخ دهی بالینی نیز بیش از حد مورد انتظار بود که نشان دهنده کارایی بالای سلول های مهندسی شده TCR بود. این آزمایشان نشان داد که سلول های اوتولوگ می تواند به طور ایمن برای بیماران مبتلا به میلومای پیشرفته و در قالب پیوند سلول های بنیادی مورد استفاده قرار گیرند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه