تاریخ انتشار: چهارشنبه 14 مرداد 1394
سلول درمانی برای بیماران مبتلا به کمردرد مزمن

  سلول درمانی برای بیماران مبتلا به کمردرد مزمن

متخصصین در مرکز Denver اعلام کرده اند که برای اولین بار ثبت نام از بیماران را برای فاز سه مطالعاتی استفاده از سلول های بنیادی بالغ برای درمان کمردرد مزمن و تحلیل دیسک های بین مهره ای آغاز کرده اند. این مطالعه مورد تایید FDA قرار گرفته است. این مطالعه سلول های پیش ساز مزانشیمی مشتق از مغز استخوان را ه طور مستقیم به دیسک کمری تزریق کردند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از PRNewswire، آمار نشان می دهد که بیش از 30 میلیون نفر در آمریکا از کمردرد رنج می برند و بیماری  های تحلیل برنده دیسک یکی از شایع ترین دلایل این کمردردها است که با کاهش تدریجی پروتئوگلیکان ها اتفاق می افتد و مانع از حرکت طبیعی می شود. گزینه های درمانی متعددی برای این وضعیت پیشنهاد می شود که می توان به فیزیوتراپی و داروهای مسکن و ضد التهابی اشاره کرد و در برخی از موارد پیشرفته نیز از دیسک های مصنوعی استفاده می شود. با این حال این روش ها کاملا موثر نیستند و استفاده از این روش های سلول درمانی که حداقل میزان تهاجمی بودن را دارا هستند، در صورت موفقیت آمیز بودن، می توانند دردهای بیماران را تسکین دهند. این مطالعه که در فاز3 صورت می گیرد از حداقل 330 شرکت کننده داوطلب بهره خواهد برد و بیماران تا 12 ماه بعد از سلول درمانی تحت نظر خواهند بود. شرکت کنندگان در این مطالعه کسانی خواهند بود که حداقل ظرف شش ماه گذشته دارای کمردردهای مزمن شدید و متوسط بوده اند و به درمان های موجود پاسخ نداده اند. بعد از ثبت نام، بیماران به سه گروه تقسیم خواهند شد:

  • یک سوم از آن ها یک دوز شش میلیون سلولی از سلول های پیش ساز مزانشیمی به علاوه اسید هیالورونیک را دریافت خواهند کرد.
  • یک سوم از آن ها تنها یک دوز شش میلیون سلولی از سلول های پیش ساز مزانشیمی را دریافت خواهند کرد
  • یک سوم نیز تنها یک محلول بافری را دریافت خواهند کرد(کنترل)

در ابتدا بیماران یک تزریق ساده از سلول های پیش ساز مزانشیمی را در دیسک نخاعی شان دریافت خواهند کرد تا کارایی و بی خطر بودن آن در آن ها مورد ارزیابی قرار گیرد. بیماران برای رخ دادن هر گونه تغییر در آن ها تحت مونیتور خواهند بود که این ها به صورت گزارشی از میزان استفاده از مسکن ها، میزان درد، ارزیابی های حرکتی، کیفیت زندگی، میزان فعالیت، ترمیم دیسک و ... خواهد بود. فاز دو این مطالعات نشان داده است که این سلول ها برای بیمار قابل تحمل هستند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه