تاریخ انتشار: یکشنبه 07 آبان 1391
داروی درمان بیماری گلوکوم سبب رشد موی انسان می شود

یک گزارش جدید نشان می دهد که چگونه داروی گلوکوم باعث می شود موی انسان، مجددا رشد کند. این دارو به صورت تجاری به عنوان روشی برای بلند کردن طول مژه ها دردسترس است ، اما این اولین داده هایی است که نشان می دهد این دارو سبب رشد موی پوست سر انسان نیز می شود.

به گزارش بنیان به نقل ازScience Daily ، اگر شما تاس هستید و خواهان بازگشت رشد موهای خود می باشید، این خبر خوبی برای شما است.
یک گزارش جدید منتشرشده درمجله FASEB، نشان می دهد که چگونه داروی گلوکوم تایید شده توسط FDA (bimatoprost)، باعث می شود موی انسان، مجددا رشد کند. این دارو به صورت تجاری به عنوان روشی برای بلند کردن طول مژه ها دردسترس است ، اما این اولین داده هایی است که نشان می دهد این دارو می تواند سبب رشد موی پوست سر انسان نیز شود.
Valerie Randall پژوهشگر دانشگاه براد فورد انگلستان گفت: ما امیدواریم که این مطالعه منجر به توسعه یک درمان جدید برای ریزش مو شود و کیفیت زندگی را برای بسیاری از مردم بهبود بخشد. تحقیقات بیشتر سبب افزایش درک ما ازعملکرد فولیکول های مو خواهد شد و درنتیجه اجازه ابداع روش های جدید برای درمان بسیاری از اختلالات رشد مو را خواهد داد.
برای این کشف، راندال و همکارانش سه مجموعه آزمایش دو تا با استفاده از سلول انسان و یکی با استفاده از سلول موش، انجام دادند. آزمایشات بر روی سلول های انسانی با استفاده از فولیکول های در حال رشد مو درکشت ارگان و همچنین فولیکول های مو به دست آمده از سر انسان انجام شد. در هر دو این آزمایشات، دانشمندان دریافتند که bimatoprost منجر به رشد مو می شود. مجموعه سوم از آزمایش ها شامل استفاده از bimatoprost بر روی لکه های بدون مو پوست موش بود . همانند سلول های انسان، این دارو باعث رشد مجددا مو شده بود.
دکتر Gerald Weissmann سردبیر ارشد مجله FASEB گفت: " این دارو که درحال حاضر برای استفاده انسان تایید شده و ایمنی آن به طور کامل شناسایی شده است، کشف امیدوار کننده ای است که در تمام مدت درمقابل چشم ما بوده است.

چهارشنبه, 11 دی,1392

گیلی خانم

دوستان قبل از اینکه محققان انگلیسی این رو کشف کنند بنده 8 سال پیش بدون تحقیق و تفحس ، شهودی این قضیه رو کشف کرده بودم منتها به هر کی می گفتم بهم می خندید. <br />من گلوکوم مادرزاد دارم و از 22 سالگی تا الان که 31 سالمه بطور روزانه و مدام برای کنترل فشار چشم داروهای متفاوتی منجمله زالاتان- تیمولول- آزوپت رو بطور روزانه ریختم.من مژه هام قبل از شروع درمان پر پشت و بلند بودند بعد از مدتی احساس کردم رشدش بیشتر شده به هر کی می گفتم می گفتند چون صبح و شب کود شمیمیایی ( به قول معروف همون قطره) می ریزی و همیشه مژه هات تمیزه اینقدر رشدش خوبه! <br />قبل از اینکه بخوایم این دارو ها رو روی سر یا مژه تون امتحان کنید حتما با پزشک مشورت کنید! یه وقت رشدش خیلی زیاد می شه مجبور می شید کوتاش کنید که خودش دردسر های خودشو داره!مخصوصا مژه ها!

دوشنبه, 28 مرداد,1392

لیلا عرب

سئوال:سلام نام دارو چیه بریم از دارو خانه بخریم؟
پاسخ:داروی هایمورد استفاده در گلوکوم را نمی بایست تنها به صرف رشد موی سر به طور سر خود و بدون مشورت با پزشک استفاده کرد زیرا می تواند عوارض جانبی زیادی داشته باشد.

شنبه, 26 مرداد,1392

mohammad

سلام نام دارو چیه بریم از دارو خانه بخریم؟

ﺳﻪشنبه, 30 آبان,1391

بنیان

پاسخ به میلاد:
با سلام، فعلاً اطلاع موثقی در این زمینه در دست نداریم. همراه ما باشید

چهارشنبه, 24 آبان,1391

با تشکر وسلام این خبر خیلی خوبیه اما این دارو با چه نام تجاری در ایران یافت میشه آیا در کشور ما وجود داره؟