تاریخ انتشار: چهارشنبه 15 مهر 1394
راه‌اندازی دفتر نمایندگی بانک خون بند ناف پژوهشگاه رویان در خراسان جنوبی

  راه‌اندازی دفتر نمایندگی بانک خون بند ناف پژوهشگاه رویان در خراسان جنوبی

رئیس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی از راه اندازی دفتر نمایندگی بانک خون بند ناف پژوهشگاه رویان در خراسان جنوبی به همت جهاددانشگاهی این استان طی یک ماه آینده خبر داد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از ایسنا، محمد قادر قادری امروز، 15 مهر ماه در دیدار با مدیر توسعه و ارتقای شرکت فناوری بن یاخته‌های رویان گفت: با توجه به جلساتی که انجام شد حداکثر تا یک ماه آینده این نمایندگی افتتاح می‌شود.

وی هدف از راه اندازی این دفتر را با توجه به پیشرفت تکنولوژی، ارائه خدمات گسترده‌تر، بروز و کارآمد به هم‌استانی‌ها عنوان کرد.

رئیس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه باید جهاددانشگاهی در ارائه خدمات تخصصی پیشرو باشد، اظهار کرد: ارتباط هرچه بیشتر با پژوهشگاه‌ها و سازمان‌های معتبر علمی ملی و بین‌المللی از فصول کاری اینجانب بوده است که ارتباط با پژوهشگاه بزرگ رویان و راه‌اندازی این دفتر در راستای انجام این مأموریت است، امید است این نمایندگی مقدمه تعامل با این پژوهشگاه برای مأموریت‌های بزرگتر در استان باشد.

قادری تصریح کرد: در ایران برای تعداد زیادی از بیماری‌های خونی از سلول‌های بنیادی خون بند ناف استفاده می‌شود.

وی تصریح کرد: با راه اندازی بانک خون بند ناف ذخیره ژنتیکی خوبی در کشور ایجاد می‌شود اما متأسفانه از استان‌های شرقی کشور تعداد خون‌هایی که در بانک خون بند ناف داریم کم است لذا ضرورت دارد در استان‌های شرقی کشور بانک خون بند ناف ایجاد شود تا با این کار نقشه ژنتیکی کشور را کامل کنیم.

رئیس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه این کار کمک می‌کند در شرایط لازم از نقشه ژنتیکی بهتر استفاده کنیم، یادآور شد: اگر متقاضی برای سلول‌های بنیادی در استان‌های شرقی کشور داشته باشیم از خون افراد همان منطقه بهتر می‌توانند استفاده کنند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه