تاریخ انتشار: چهارشنبه 17 آبان 1391
استفاده ازسلول های بنیادی قلبی برای مهار بافت اسکار

  استفاده ازسلول های بنیادی قلبی برای مهار بافت اسکار

حملات قلبی شدید سبب تشکیل بافت اسکار (زخم) می شوند، که ظرفیت قلب را کاهش می دهد. سلول های بنیادی قلبی در مطالعات بالینی ابتدایی بر روی انسان نشان داده است که توانایی مهارتشکیل اسکار پس از حملات قلبی و جایگزینی بافت های آسیب دیده با عضله ضرباندار سالم را دارد.
امتیاز: Article Rating

 

 
به گزارش بنیان به نقل از  utsandiego ، نارسایی قلبی، ناتوانی پیشرونده و بلند مدت قلب است که  اغلب در اثر یک حمله قلبی ایجاد می شود. کمپانی Capricor در Beverly Hills در تلاش برای متوقف کردن این روند با استفاده از سلول های بنیادی قلبی است.
Linda Marban مدیر عامل کمپانی Capricor گفت: حملات قلبی شدید سبب تشکیل بافت اسکار (زخم) می شوند، که ظرفیت قلب را کاهش می دهد. سلول های بنیادی قلبی کمپانی Capricor در مطالعات بالینی ابتدایی بر روی انسان نشان داده است که توانایی مهارتشکیل اسکار پس از حملات قلبی و جایگزینی بافت های آسیب دیده با عضله ضرباندار سالم را دارا می باشد.
مطالعات Capricor در مرکز پزشکی Cedars-Sinai و بیمارستان جانز هاپکینز انجام شد. یک مطالعه جدید نیز اکنون درحال انجام است که  اطلاعات آن در سایت  j.mp / capricor در دسترس است.
Marban گفت : سلولهای بنیادی قلبی با یک کاتتر قلبی به افرادی که اخیر دچار حمله قلبی شده اند ، تزریق می شوند که روشی بسیار ساده است .
او افزود: سلول های بنیادی قلبی، ترکیبی از انواع سلول های مختلف هستند که بهترین راه حل برای بازگرداندن عملکرد قلب می باشند،. این سلول ها در واقع قلب را بازسازی  نمی کنند بلکه سلول های بنیادی موجود در قلب را برای ترمیم آسیب، تحریک می کنند .
Marban گفت: "آنها به بدن و به قلب می گویند که اشتباهی رخ داده است، سپس تمام دوستان خود را گردهم آورده و عضله جدید می سازند.
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
شنبه, 02 آذر,1392

لیلا عرب

با سلام <br />برای بررسی این که آیا می توانید برای مشکل قلبی خود تحت سلول درمانی ثرار گیرید یا خیر با تلفن 22339951 تا 53 تماس بگیرید(کلینیک قلب پژوهشگاه رویان)

چهارشنبه, 22 آبان,1392

اخلاق

با سلام
اینجانب دارای53 سال سن 9سال پیش دچاره حمله قلبی شدم که منجر به عمل باز وپیوند 4رگ گرفته از پا دربیمارستان دی تهران توسط دکتور یوسفنیا قرار گرفته ام جواب اکو من بین 35الی40 بود که طی این چند سال گذشته به زیر 30 رسیده
در مورد پیوند سلولهی بنیادی ایا من میتوانم از امکانات امروزه بهرمند شوم
با تشکر وسپاس

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه