تاریخ انتشار: پنجشنبه 18 آبان 1391
سلول های بنیادی بند ناف؛ امیدی برای درمان لوسمی و لنفوم

  سلول های بنیادی بند ناف؛ امیدی برای درمان لوسمی و لنفوم

بند ناف نوزادان متولد شده در اتاوا به زودی ممکن است جان بیماران مبتلا به لوسمی، لنفوم و سندرم سلول داسی شکل در سراسر جهان را نجات دهد.
امتیاز: Article Rating

 

 
به گزارش بنیان به نقل از metronews.ca ، در سال 2009 Alysha Dykstra هشت ساله ، پس از تشخیص ابتلا به یک شکل نادر سرطان خون ، پیوند سلول های بنیادی خون بند ناف  را با 42 تزریق دریافت کرد.
مادرAlysha گفت: "اگر او این پیوند را دریافت نکرده بود، ممکن بود ما اکنون شرایط دیگری می داشتیم. 
بیمارستان اوتاوا برای اولین بار درکانادا، جمع آوری سلول های بنیادی خون بند ناف را در سال 2013 آغاز خواهد کرد و بعد ازآن این بانک به ادمونتون، تورنتو و ونکوور در سال 2014 نیز گسترش می یابد. 
دکتر Graham Sher مدیر عامل شرکت سلولهای بنیادی خون بندناف گفت: بیماران با پیوند سلول های بنیادی بهتر می شوند، او افزود: این گروه امیدوار است تا 20000 نمونه از این سلولهای بنیادی را ذخیره کند. هنگامی که شما سلول های خود را ذخیره می کنید، بلافاصله به آن دسترسی خواهید داشت. 
دکتر Sher گفت: یکی از چالش های عمده برای درمان چنین بیماری هایی در گذشته تنوع قومیت در کانادا بوده است. استفاده ازاین سلولهای بنیادی نیاز به مطابقت ژنتیکی با اهداکننده دارد. در حال حاضر، نیمی از بیماران نیازمند پیوند، قادر به یافتن نمونه همسان ژنتیکی نیستند. 
دکتر Jack Kitts ، مدیر عامل بیمارستان اتاوا گفت:" بیماران مبتلا به لوسمی و لنفوم بخشی از بیماران بیمارستان ما را تشکیل می دهند. این بیماران امید به دریافت پیوند سلول های بنیادی ازافراد دیگر دارند. 
پایان مطلب/
 
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه