تاریخ انتشار: دوشنبه 06 آذر 1391
بیماری لوپوس همزمان در پوست و مفاصل می تواند بروز کند
فوق تخصص روماتولوژی :

  بیماری لوپوس همزمان در پوست و مفاصل می تواند بروز کند

فوق تخصص روماتولوژی گفت : علت اصلی بیماری لوپوس نا شناخته است واین بیماری می تواندهمزمان در پوست و مفاصل بدن بروز کند.
امتیاز: Article Rating

 

 

به گزارش بنیان لوپوس یکی از بیماری هایی است که به دلیل ناشناخته ای سیستم ایمنی بدن را علیه بدن فعال می کند . این بیماری ممکن است قسمت های مختلف بدن همچون پوست، مفاصل ، قلب ، ریه ، خون، کلیه ها و مغز را مبتلا کند.
 
دکتر محسن سروش  در این باره گفت : این بیماری ممکن است در اثر عوامل ژنتیکی ، عوامل محیطی ، مشکلات روحی ، روانی و عصبی در فرد بروز کند.
 
وی خاطرنشان کرد که این بیماری در زنان به خصوص در سنین باروری بیشتر است . این بیماری درمان قطعی ندارد و تنها می توان آن را با دارو کنترل کرد.
 
این فوق تخصص روماتولوژی در مورد علایم این بیماری گفت : بیماری لوپوس همراه با درد و تورم در مفصل است و ممکن است در مفاصل تحتانی و فوقانی بدن فرد بروز کند. همچنین دربرخی مواقع نیز در اثراین بیماری ضایعات پوستی در فرد ایجاد می شود .قرمزی پوست صورت با قرار گرفتن در معرض نور خورشید ، قرمزی روی گونه ها و بینی ، تغییر رنگ پوست ، زخم دهانی ، ریزش مو تیکه ای را می توان از دیگر علایم این بیماری نام برد.
 
به گزارش ایرنا، وی خاطرنشان کرد : بیماری لوپوس به صورت دوره ای عود می کند وبخش های حیاتی بدن مثل کلیه ، قلب ، ریه ومغز را درگیر می کند. زنانی که دچار بیماری لوپوس هستند می توانند فرزندان سالمی به دنیا بیاورند و ابتلا به بیماری لوپوس در نوزادان این زنان بسیار نادر است.
 
پایان  مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه