تاریخ انتشار: شنبه 19 دی 1394
استفاده از سلول های بنیادی برای ترمیم قلب آسیب دیده در بیمارستان Austin آمریکا

  استفاده از سلول های بنیادی برای ترمیم قلب آسیب دیده در بیمارستان Austin آمریکا

بیمارانی که دچار حمله های قلبی می شوند و برای درمان به بیمارستان ها مراجعه می کنند، هر چند ممکن است روند بهبودی را طی کنند اما آن چه معمولا مشاهده می شود وجود قلبی آسیب دیده با بافت اسکار است. محققین در بیمارستان قلب Austin در صدد هستند که با استفاده از سلول های بنیادی این آسیب را معکوس کنند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از stem-cells-news، در حال حاضر تنها بیمارستان هیوستون در آمریکا بوده است که اثرات سلول های بنیادی روی ترمیم آسیب های ناشی از سکته مغزی را مورد بررسی قرار داده است. اینک در مطالعه ای جدید محققین در بیمارستان قلب Austin سعی دارند که با استفاده از سلول های بنیادی، قلب فرد بیماری که دچار حمله قلبی شده است را ترمیم کنند. در این مطالعه بالینی محققین سلول های بنیادی بالغ اهدا شده از مغز استخوان سایر افراد(آلوژن) را دریافت کردند. در واقع این سلول های بنیادی به وسیله کمپانی Osiris فراهم شده بود که این سلول های بنیادی را به صورت یک محصول تجاری به نام Prochymal به فروش می رساند. در این مطالعه نیمی از بیماران سلول های بنیادی و نیم دیگر یک placebo( یک محصول بی ضرر که شبیه داروی اصلی به نظر می رسد) را دریافت خواهندکرد. نکته جالب این است که خود بیماران نمی دانند که سلول های بنیادی را دریافت کرده اند یا Placebo!.

ایده استفاده از سلول های بنیادی برای ترمیم آسیب قلبی چیز جدیدی نیست اما استفاده از این فرایند و سلول های بنیادی تجاری برای اولین بار صورت گرفته است. این سلول ها به صورت درون سیاهرگی تزریق می شوند و به درون قلب کشیده شده و در آن جا ایمپلنت می شوند. سلول های بنیادی مغز استخوان این توانایی را دارند که به انواع سلول ها در بدن تبدیل شوند. محققین برنامه دارند که این مطالعه را روی 20 بیمار و ظرف شش تا هشت ماه آینده انجام دهند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه