تاریخ انتشار: چهارشنبه 28 بهمن 1394
تصویب اولین رده سلول های بنیادی انسانی اخلاقی برای تحقیقات در آمریکا

  تصویب اولین رده سلول های بنیادی انسانی اخلاقی برای تحقیقات در آمریکا

دولت آمریکا چند روز پیش اولین 13 دسته(batches) از سلول های بنیادی جنینی انسان را مورد تصویب قرار داد. این سلول ها محققین را قادر می سازد که بتوانند بودجه چندین میلیون دلاری که رییس جمهور آمریکا در مورد سرمایه گذاری در این زمینه قول داده است را بدست آورند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازstem-cells-news، در مارچ گذشته، باراک اوباما محدودیت های موجود روی مطالعات سلول های بنیادی جنینی را برداشت. البته وی نتوانست محدودیت های وضع شده به وسیله کنگره تحت عنوان اصلاحات Dickey-Wicker را بر دارد. طبق این قانون دولت فدرال حق استفاده از بودجه برای ایجاد سلول های بنیادی که نیازمند تخریب جنین های انسانی است را ندارد. اما طبق تصمیم جدید اوباما، این امکان وجود دارد که محققین از بودجه دولتی برای استفاده از سلول هایی که دیگران تولید کرده اند، بهره بگیرند.

انستیتو ملی سلامت(NIH) تصمیم گرفته است پانلی از مجموعه سلول هایی که محدودیت های اخلاقی شدیدی روی آن ها وجود ندارد ارائه دهد. برای مثال محققین می توانند از سلول هایی استفاده کنند که از جنین ها سقط شده در کلینیک ها مشتق شده اند و والدین برای اهدای آن ها موافقت خود را اعلام کرده اند. یازده مورد از این رده های سلولی بوسیله دکتر جورج دالی در انستیتو سلول های بنیاد هاروارد در ماساچوست تولید شده اند. دولت آمریکا امیدوار است استفاده از این رده های سلولی علاوه بر حل کردن مشکلات اخلاقی موجود، گام مهمی به سمت درک بیشتر بیولوژی سلول های بنیادی در آینده باشد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه