تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 11 اسفند 1394
سلول های بنیادی شخصی برای معالجه دیابت

  سلول های بنیادی شخصی برای معالجه دیابت

محققین می گویند که طب بازساختی در دوشنبه ای که گذشت گام مهمی به سمت ایجاد اولین رده سلول های بنیادی جنینی خاص بیمار با استفاده از DNAی خود بیمار برداشته است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازstem-cells-news، این دستاورد گام مهمی به سمت رفع نیازمندی در جهت تولید سلول های بنیادی خاص بیمار به حساب می آید که می تواند برای جایگزینی سلول ها در بافت های بیمار یا آسیب دیده مورد استفاده قرار گیرد.

در دیابت نوع یک، بدن توانایی تولید انسولین را به دلیل آسیب دیدن سلول های بتای پانکراسی از دست می دهد. به طور ایده آل، این مشکل می تواند با استفاده از سلول های بنیادی که به سلول های بتا تمایز یافته اند برطرف شود زیرا این سلول ها حاوی ژنوم بیمار هستند.

برای تولید رده های خاص بیمار از سلول های بنیادی جنینی، محققین از تکنیک انتقال هسته سلول سوماتیک(SCNT) استفاده کردند. آن ها سلول پوستی خانم بیماری را برداشته و هسته سلول را جداسازی کرده و آن را به درون یک تخمک وارد کردند که هسته آن  برداشته شده بود. آن ها این تخمک را تحریک کردند تا رشد کرده و به بلاستوسیست تبدیل شود. محققین تعدادی از سلول های بنیادی جنینی این بلاستوسیست ها را به سلول های بتا تمایز دادند. این سلول های بتا، در شرایط آزمایشگاهی توانستند انسولین تولید کنند. محققین براین باورند که بزودی می توانند از این سلول های بنیادی شخصی برای درمان بیماران استفاده کنند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه