تاریخ انتشار: شنبه 15 اسفند 1394
قند شیر مادر از طریق میکروبیوم گوارشی سلامتی و رشد نوزاد را بهبود می بخشد

  قند شیر مادر از طریق میکروبیوم گوارشی سلامتی و رشد نوزاد را بهبود می بخشد

باکتری های زنده موجود در لوله گوارش با اجزای رژیم غذایی برهمکنش می کنند و روی سلامتی فرد تاثیر می گذارند. مطالعه ای در دانشگاه واشنگتن اجزای کلیدی از شیر مادر را شناسایی کرده است که سلامت نوزاد را بهبود می بخشند و از طرف دیگر پی برده اند که چگونه این برهمکنش با میکروبیوم گوارشی در وقوع این فرایند دخیل است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، سوء تغذیه کودکان سالانه منجر به مرگ بیش از 3 میلیون نفر می شود و یا این که روی رشد، سیستم ایمنی و تکوین روانی نوزاد اثر می گذارد. در این مطالعه محققین نمونه هایی از شیر مادرانی که فرزندان سالم داشتند و آن هایی که فرزندان شان در رشدشان مشکل داشتند را گرفته و مورد آنالیز قرار دادند. آن ها دریافتند که قندهایی که محتوی اسید سیالیک هستند و در تکوین مغز دخیل هستند به مراتب در شیر مادران با فرزندان سالم بیشتر از مادرانی بود که فرزندانشان رشد خوبی نداشتند. این نشان می دهد که این قندهای شیر مادری رشد فرزندان سالم را به خوبی افزایش می دهند.

از آن جایی که پیش از این محققین دریافته بودند که رشد نوزاد با میکروبیوم گوارشی وی مرتبط است، در این مطالعه آن ها به بررسی ارتباط بین این شیر مادر و این میکروبیوم نیز پرداختند. آن ها سوش های باکتریایی را از مدفوع نوزادی که به خوبی تغذیه نشده بود و نوزادی که با شیر مادری غنی از این قندها تغذیه شده بود با هم مقایسه کردند و مشاهده کردند که در مدفوع آن ها سوش های باکتریایی که اسید سیالیک را تجزیه می کنند به مراتب بیشتر هستند. به نظر می رسد که نه تنها وجود قندهای اسید سیالیکی بلکه باکتریهای گوارشی مرتبط با آن ها برای تضمین سلامت رشد نوزاد ضروری هستند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه