تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 24 فروردین 1395
آینده ای انقلابی برای لنزهای تماسی

  آینده ای انقلابی برای لنزهای تماسی

لنزهای تماسی را تصور کنید که می توانند داروها را به طور مستقیم به چشم منتقل کنند، پیشرفت نزدیک بینی را در انسان آهسته کنند و سطح گلوکز را در بیماران دیابتی مونیتور کنند. این ها بخشی از پیشرفت هایی است که در زمینه لنزهای تماسی صورت گرفته است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، مطالعه ای جدید تحت عنوان Revolutionary Future Uses of Contact Lenses واقعیت های موجود و پیشرفت های صورت گرفته در زمینه استفاده از لنزهای تماسی را ارائه کرده است. بکار بردن مواد و تکنولوژی های جدید، ایده هایی را ارائه کرده است که می توان با استفاده از این لنزهای تماسی به اصلاح بینایی پرداخت و درمان های جدیدی را برای بیماری های چشمی ارائه کرد و به مونیتور کردن مشکلات چشمی پرداخت.

محققین دانشگاه واترلو در این مطالعه جدید  تعدادی از تکنولوژی ها و پیشرفت ها صورت گرفته در این زمینه و شرایطی که می توان از این لنزهای تماسی استفاده کرد را برشمرده اند. از جمله این شرایط می توان به آهسته کردن پیشرفت میوپ اشاره کرد. این محققین براین باورند که با بالا رفتن نرخ نزدیک بینی در بین کودکان تمایل زیادی به استفاده از این لنزها برای اصلاح شرایط آن ها وجود دارد و محققین درصدد هستند که از لنزهای بادوامی استفاده کنند که بتواند به خوبی این مشکل را در چشم بیماران اصلاح کند. از دیگر موارد که به آن اشاره شده است استفاده از این لنزهای تماسی برای انتقال دارو و سلول های بنیادی است. آن ها معتقدند می توان با استفاده از این لنزهای تماسی داروهایی خاص یا سلول های بنیادی را به طور مستقیم و در بازه های زمانی چند روزه تا چند هفته ای به چشم منتقل کرد. تولید لنزهای تماسی دارای سنسورهای زیستی از دیگر مواردی است که در چشم انداز استفاده از این لنزها وجود دارد. محققین معتقدند که چنین لنزهایی می توانند سلامت فرد را مونیتور کنند. برای مثال وجود چنین سنسورهایی روی لنزهای تماسی می تواند تغییرات فشار درون چشمی بیماران و خطر وقوع گلوکوم را گوشزد کند و یا این که اطلاعات دقیقی از سطح گلوکز موجود در لایه اشکی پوشاننده چشم ارائه دهد. و در نهایت محققین این لنزهای تماسی را ابزاری مناسب برای تصحیح دید و بینایی می دانند. محققین امیدوارند که با پیشرفت های صورت گرفته در زمینه علم مواد و تکنولوژی های ساخت بتوانند به نحو هر چه بهتر و سریع تری از این لنزهای تماسی استفاده کنند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه