تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 24 فروردین 1395
سلول های بنیادی گیاهی به رشد مو کمک می کنند؟

  سلول های بنیادی گیاهی به رشد مو کمک می کنند؟

موی بیشتر و جوان تر با استفاده از سلول های بنیادی گیاهی، این مطلبی است که امروزه شدیدا در آگهی های موجود در رسانه های اروپایی و آمریکایی روی آن ها مانور داده می شود، اما آیا این امر واقعیت دارد؟
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از stem-cells-news، انستیتو تبلیغات مستقل(IAP) با توجه به تبلیغات وسیعی که در این زمینه صورت گرفته است سعی در شفاف سازی در زمینه تبلیغات مذکور داشته است. این انستیتو صحت اطلاعات موجود در تبلیغات رسانه ها را مورد بررسی قرار می دهد.

این انستیتو علی رغم جدیتی که در پیگیری این تبلیغ داشت نتوانست با مدیریت کمپانی Labo که ادعای رشد موی بهتر و جوان تر با استفاده از سلول های بنیادی گیاهی را داشت، صحبتی داشته باشد. اما بررسی ها نشان می دهد که احتمالا این کمپانی برای تولید چنین محصولی از مخلوط کردن محلولی مبتنی بر سلول های بنیادی گیاهی و محصولات شیمیایی آرایشی استفاده کرده اند. اما کارشناسان معتقدند که قبل از هر چیز باید در مورد جانوری یا گیاهی بودن این سلول های بنیادی شفاف سازی لازم صورت گیرد. زیرا فلسفه وجود این دو نوع سلول بنیادی تا حدی با هم متفاوت است و شواهد علمی دقیقی در مورد نقش سلول های بنیادی گیاهی در ترمیم و رشد گیاهان وجود ندارد. با این حال بررسی های صورت گرفته نشان می دهد، تا زمانی که شفاف سازی لازم در مورد نوع محصولات سلول های بنیادی استفاده شده در این محصولات تبلیغاتی صورت نگیرد، این محصولات قابل اطمینان نیستند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه