تاریخ انتشار: شنبه 11 اردیبهشت 1395
شاید قلب خوک ها زندگی انسان های زیادی را نجات دهد...

  شاید قلب خوک ها زندگی انسان های زیادی را نجات دهد...

چند روز پیش محققین آلمانی و آمریکایی اعلام کردند که شاید به زودی بیماران قلبی به لطف قلب خوک ها زندگی با کیفیت تری را در پیش گیرند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalnewstoday، مدت هاست که محققین به دنبال این هستند که کمبودی که در زمینه اندام های اهدایی وجود دارد را با استفاده از اندام ها و بافت های جانوری جبران کنند اما رد پیوند یک معضل همیشگی در این زمینه بوده است. در همین راستا چند روز پیش محققین آلمانی و آمریکایی اعلام کردند که توانسته اند قلب های خوک پیوندی به بابون را برای بیش از دو سال و نیم زنده نگاه دارند و این امر از آن جایی که بابون ها قرابت تکاملی بسیار زیادی با انسان دارند بسیار جالب بوده و دستاورد بزرگی محسوب می شود. با توجه به همین امر این محققین زنوپیوندها(پیوند اندام بین گونه های مختلف) را یکی از راه حل های ممکن برای حفظ جان میلیون ها انسان می داند.

در این آزمایش ها که روی پنج بابون صورت گرفت، قلب های پیوند شده خوکی برای 945 روز زنده باقی مانند که رکورد قبلی که بوسیله همین گروه ثبت شده بود را شکست. این قلب ها با قلب بابون ها جایگزین نشده بودند بلکه از طریق دو رگ بزرگ در شکم بابون ها با سیستم گردن خون ها مرتبط شده بودند. قلب های پیوند شده مانند یک قلب طبیعی دارای ضربان بودند و خون را براحتی پمپ می کردند. علی رغم این که معمولا اندام ها و بافت های پیوند دچار فرایند رد پیوند می شوند، از آن جایی که این قلب از خوک هایی گرفته شده بودند که مهندسی ژنتیک شده بودند تا تحمل بالایی نسبت به پاسخ ایمنی داشته باشند، بنابراین مشمول رد پیوند نشدند. همان طور که گفته شد با توجه به قرابت خانوادگی این پریمات ها با انسان، محققین امیدوارند که بزودی از دستاوردهای این مطالعه برای انسان نیز استفاده کنند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
دوشنبه, 27 دی,1400

مهرشاد ملکوتی

و پنج سال بعد اتفاق افتاد😐

دوشنبه, 27 دی,1400

پزشک مشاور

مهرشاد ملکوتی@:
با سلام
بیش از 10 سال است که در زمینه پیوند اندام های خوک به انسان محققین درحال کار هستند و کاری نیست که پنج ساله به آن رسیده باشند.

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه