تاریخ انتشار: چهارشنبه 29 اردیبهشت 1395
باکتری های سیستم گوارشی خطر عفونت های خطرناک بعد از شیمی درمانی را پیش بینی می کنند

  باکتری های سیستم گوارشی خطر عفونت های خطرناک بعد از شیمی درمانی را پیش بینی می کنند

مطالعه ای جدید به وسیله محققین دانشگاه مینه سوتا نشان می دهد که باکتری های گوارشی در افرادی که متحمل شیمی درمانی های دوز بالا شده اند، ممکن است خطر عفونت های خونی تهدید کننده حیات را پیش بینی کنند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، سالانه حدود 20000 نفر به منظور آماده سازی برای دریافت پیوند مغز استخوان یا سلول درمانی متحمل شیمی درمانی های دوز بالا می شوند که در این بین حدود 20 تا 40 درصد آن ها مبتلا به عفونت های خونی می شوند و متاسفانه 15 تا 30 درصد آن ها در نتیجه این عفونت می میرند.

تصور می شود که به دنبال آسیب رسیدن به بافت رده ها در نتیجه شیمی درمانی، باکتری ها وارد جریان خون می شوند. زمانی که عفونت شروع می شود، سیستم ایمنی بیمار ضعیف است و اغلب قادر به مبارزه با پاتوژن ها و آنتی ژن ها نیست. در حال حاضر راه مناسبی برای پیش بینی این که کدام بیماران دچار عفونت های خونی می شوند وجود ندارد. اما در این مطالعه محققین به بررسی این مطلب پرداختند که چگونه پیکربندی ابتدایی باکتری های گوارشی، قبل از شروع دوره درمانی، با خطر عفونت خونی مرتبط است. آن ها نمونه های مدفوع 28 بیمار مبتلا به لنفومای غیر Hodgkin را قبل از شروع شیمی درمانی جمع آوری کردند و DNA‌باکتریایی هر نمونه را برای ارزیابی سلامت اکوسیستم باکتریایی سیستم گوارشی هر بیمار مورد ارزیابی قرار دادند. در این بین 11 نفر از بیماران بعد از شیمی درمانی دچار عفونت های خونی شدند و به طور جالبی محققین دریافتند که مخلوط باکتریایی این بیماران در مقایسه با بیمارانی که دچار هفونت خونی نشدند، بسیار متفاوت است. با استفاده از ابزارهای کامپیوتری، محققین الگوریتمی را خلق کردند که نشان می دهد کدام باکتری ها خوب و کدام یک بد هستند و می تواند پیش بینی کند که آیا احتمال ابتلای یک بیمار به عفونت خونی وجود دارد یا خیر. دقت و صحت این تست حدود 85 درصد است. این پژوهش می تواند نمایش اولیه ای از استفاده از باکتری های گوارشی برای پیش بینی عفونت های خونی بعد از شیمی درمانی باشد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه