تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 04 خرداد 1395
تولید گوشت بدون استفاده از حیوانات و با استفاده از سلول های بنیادی

  تولید گوشت بدون استفاده از حیوانات و با استفاده از سلول های بنیادی

محققین بر این باورند که می توانند بزودی منبع غذایی سالم و دائمی را برای جمعیت جهان که تا سال 2050 به بیش از 9 میلیارد نفر می رسد تامین کنند!.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از stem-cells-news، شاید خوردن و گاز زدن همبرگری که برای تهیه گوشت آن هیچ جانوری کشته نشده باشد، برای بسیاری از افراد بسیار لذت بخش باشد.

دکتر نایلز اکسبرگ در دپارتمان علوم غذایی دانشگاه Aarhus توانسته به کمک سایر همکارانش سلول های عضلانی(گوشت) را در آزمایشگاه تولید کنند. وی می گوید که می توان دستیابی به تکنولوژی تولید انبوه این سلول ها، بزودی منبع غذایی مناسبی را برای جمعیت زمین فراهم کرد. محققین می گویند که اگر این سلول ها را به صورت تک لایه کشت دهند، می توانند در مساحتی تقریبا معادل یک متر مربع، بیش از 2.5‌گرم گوشت تولید کنند. در تولید این گوشت ها، از سلول های بنیادی استفاده شده است که می توانند از جنین جانوران مزرعه(سلول های بنیادی جنینی) یا خود این جانوران بعد از تولد(سلول های بنیادی عضلانی بالغ) تامین شوند. تاکنون محققین توانسته اند از سلول های مشتق از خوک، گاو و جوجه برای تولید این سلول های عضلانی استفاده کنند. این سلول ها تقسیم می شوند و فیبرهای عضلانی را بوجود می آورند. فرایند تولید این گوشت آزمایشگاهی شامل گرفتن سلول های عضلانی و بکار بردن پروتئینی است که به سلول ها کمک می کنند در حجم وسیعی رشد کنند. زمانی که سلول های اولیه تامین شدند، دیگر به وجود جانور اولیه نیازی نیست(شبیه صنعت تولید ماست).

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه