تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 05 دی 1391
بزرگی شکم بدون دلیل و مشکلات گوارشی از علائم هشدار دهنده سرطان تخمدان است

  بزرگی شکم بدون دلیل و مشکلات گوارشی از علائم هشدار دهنده سرطان تخمدان است

محققان معتقدند بزرگی شکم بدون دلیل مشخص و بروز مشکلات گوارشی را می توان از علائم هشدار دهنده ابتلا به سرطان تخمدان برشمرد.
امتیاز: Article Rating

 

سرطان تخمدان در ایران شایعترین سرطان دستگاه تولید مثل زنان به شمار می رود و به طور معمول در سنین بالا و پس از دوران یائسگی دیده می شود و‌ علائم گوارشي مثل سوء هاضمه ، تهوع ، سيري زودرس ، نفخ و يبوست ، بزرگي شكم بدون دليل مشخص و توده تخمداني در يك زن يائسه كه به طور تصادفي كشف شده باشد از علائم هشدار دهنده ابتلا به این نوع سرطان به شمار می رود .

اين بيماري حتي در اندازه‌هاي كوچك هم مي‌تواند انتشار داخل شكمي داشته باشد و هنوز هيچ روشي براي تشخيص سرطان تخمدان در مراحل اوليه در افراد بي‌علامت استاندارد نشده است و درصورت وقوع هر يك از اين علائم و تداوم آن با وجود درمان ، فرد بايد با پزشك خود مشورت كند و در صورت لزوم تحت بررسي‌هاي تشخيصي چون سونوگرافي و غيره قرار گيرد.

سرطان سومين عامل مرگ و مير در ايران است . سالانه بيش از 30 هزار نفر از هموطنان در اثر اين بيماري جان خود را از دست مي‌دهند . با توجه به ميزان بروز مرگ و مير بالا و بار سنگين مالي كه بر دوش سيستم بهداشتي مي‌گذارد ، سرطان به عنوان سومين اولويت بهداشتي كشور در نظر گرفته شده است و نياز به مداخله برنامه‌ريزي شده‌اي به منظور پيشگيري و كنترل دارد.

سلول های بنیادی سرطانی تخمدان هدف تحقیقات جدید

دانشمندان اخیرا اعلام کرده اند که مبتلایان به سرطان تخمدان که تحت شیمی درمانی قرار می گیرند، تومور در نهایت نسبت به آن مقاوم شده و عود می کند، بنا براین کلید مبارزه با این سرطان می تواند شناسایی مسیرهای مولکولی و ژنی است که آن را تنظیم می کند، مانند سلول های بنیادی که تغییریافته و ایجاد مقاومت به شیمی درمانی می کنند.

درحال حاضر دانشمندان با جدیت به دنبال مسیر ژنتیکی تنظیم کننده سلول های بنیادی سرطان تخمدان می باشند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه