تاریخ انتشار: چهارشنبه 12 خرداد 1395
بازسازی چشم با استفاده از سلول های مشتق از مو!

  بازسازی چشم با استفاده از سلول های مشتق از مو!

یک محقق جوان که از سلول های بنیادی مشتق از فولیکول مو برای درمان بیماری های سطح چشم استفاده کرده است جایزه مربوط به برترین محقق جوان را از نشریه STEM CELLS‌ دریافت کرده است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از stem-cells-news، دکتر اوا میر بلاژوسکا در سمپوزیوم سلول های بنیادی که به میزبانی دانشگاه Kragujevac برگزار شد، جایزه 10000 دلاری را به عنوان برترین محقق جوان دریافت کرد. این محقق جوان که در دانشگاه نورنبرگ مشغول به پژوهش است این جایزه را به مناسبت تحقیقاتی که روی نقص سلول های بنیادی لیمبال(LSCD) انجام داده است دریافت کرده است. در نتیجه این بیماری قرنیه به صورت تیره(ابری) در می آیند و سطح زبری روی قرنیه شکل می گیرد که پلک زدن را دردناک می کند و در نهایت منجر به نابینایی می شود.

در این مطالعه جدید دکتر اوا میر بلاژوسکا از سلول های بنیادی مشتق از فولیکول مو برای بازسازی بافت آسیب دیده قرنیه چشم بیمارانی که از نقص نقص سلول های بنیادی لیمبال(LSCD) در هر دو چشم رنج می برند استفاده کرده است. بلاژوسکا و تیمش نشان داده اند که در یک محیط صحیح، سلول های بنیادی مشتق از فولیکول های مو ظرفیت تمایز به فنوتیپ اپی تلیالی قرنیه را دارند. نتایج آن ها نشان داده است که نرخ تمایز این سلول ها به سلول های چشمی بعد از پیوند به موش بیش از 80 درصد است  که حاکی از امیدوارکننده بودن این سلول ها برای درمان بیماری های چشمی است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه