تاریخ انتشار: پنجشنبه 13 خرداد 1395
استفاده از سلول درمانی برای احیای مشکلات حرکتی مزمن بعد از سکته ایسکمیک

  استفاده از سلول درمانی برای احیای مشکلات حرکتی مزمن بعد از سکته ایسکمیک

محققین در حال انجام فاز 2b‌مطالعات بالینی برای ارزیابی ایمنی و کارایی سلول درمانی برای درمان مشکلات حرکتی مزمن بعد از سکته ایسکمیک هستند. هدف از این مطالعه، مهار یا درمان آسیب های ناشی از سکته در اولین ساعات بعد از وقوع آن است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، سکته دلیل اصلی ناتوانی های حرکتی در بین افراد در جامعه امریکا است و در این بین سکته ایسکمیک تقریبا 87 درصد همه سکته هایی که در این کشور اتفاق می افتد را در بر می گیرد. درمان های موجود برای این وضعیت معمولا موفقیت آمیز نیستند و بعد از شش ماه به میزان اندکی وضعیت بیمار را بهبود می بخشند.

اما در مطالعه ای جدید محققین در قالب پروژه ای به نام ACTIsSIMA( سلول درمانی آلوژنیک برای سکته ایسکمیک برای بهبود توانایی های حرکتی)، اثرات سلول های بنیادی مشتق از مغز استخوان بالغی که به طور ژنتیکی مدیفه شده اند را روی بیمارانی که در شش ماه تا پنج سال گذشته دچار سکته ایسکمیک شده اند ارزیابی کردند. آن ها بر این باور هستند که صدها هزار بیماری که هدف اثرات ناتوان کننده سکته ایسکمیک قرار گرفته اند می توانند از ACTIsSIMA سود ببرند. در حال حاضر فاز 2b‌مطالعه برای اطمینان از کارایی و بی خطر بودن بیشتر این سلول ها روی 156 بیمار مبتلا به نقص حرکتی مزمن ناشی از سکته ایسکمیک در حال انجام است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه