تاریخ انتشار: چهارشنبه 23 تیر 1395
پیشنهاد پروژه ای با هدف ساخت DNAی انسانی

  پیشنهاد پروژه ای با هدف ساخت DNAی انسانی

محققین هاروارد چند روز پیش پروژه ای را با هدف تولید طرح های DNAی انسانی پیشنهاد کرده اند.، هر چند چنین چشم اندازی از دیدگاه برخی صاحب نظران نگران کننده به نظر می رسد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، این محققین در مناظره هایشان در جهت کاهش این نگرانی ها بیان کرده اند که هدف آن ها استفاده از این ژنوم ها برای خلق انسان نیست بلکه قصد دارند که از این ژنوم ها در مطالعات آزمایشگاه  و وارد کردن آن ها به یک سلول یا  تولید ارگانوئیدها استفاده کنند. این امر به آن ها کمک می کند تا بتوانند موتاسیون های ژنتکی را شناسایی کنند و یا این که سلول های بنیادی ایمن تری را برای پیوند تولید کنند. در این پروپوزال پیشنهادی بیش از 25 نفر مشارکت دارند و این پروژه در قالب یک مقاله در مجلهScience  به چاپ رسیده است. این پروژع ساخت ژنوم جانوران و گیاهان و تولید روش های جدید اصلاح DNA را نیز شامل خواهد شد.

این محققین می گویند در حال حاضر تنها تولید توالی های بسیار کوچکی از DNA‌امکان پذیر است، اما ساخت ژنوم کامل انسانی با استفاده از روش های موجود بسیار هزینه بر است. هدف نهایی این پروژه جدید کاهش هزینه های مهندسی و تست ژنوم تا هزار برابر کمتر در ده سال آینده معرفی شده است. محققین درصدد هستند که این پروژه را بعد از دریافت بیش از 100 میلیون دلار بودجه از منابع عمومی، شخصی، صنعتی، دولتی و دانشگاهی به عمل درآورند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه