تاریخ انتشار: دوشنبه 28 تیر 1395
تحلیل رفتن ماکولای چشم: نتایجی خارق العاده با استفاده از سلول های بنیادی

  تحلیل رفتن ماکولای چشم: نتایجی خارق العاده با استفاده از سلول های بنیادی

محققین موفق شده اند نتایج ارزشمندی را از سلول درمانی بیماری های چشمی بدست آورند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازstem-cells-news،مرکز پزشکی CHA Bundang در کره جنوبی اولین مرکز در آسیا و دومین مرکز در جهان است که نشان داده است پیوند سلول های اپی تلیوم رنگدانه دار(RPE) مشتق از سلول های بنیادی جنینی در درمان دژنراسیون ماکولای وابسته به سن(AMD) و بیمار اشتارگات موثر است و هیچ گونه عوارض جانبی ایجاد نمی کند. این مرکز امیدوار است که بزودی اولین محصول درمانی مبتنی بر سلول های بنیادی جنینی را برای درمان این بیماری های چشمی وارد بازار کند. این تیم تحقیقاتی کره ای به سرپرستی پروفسور وون کیونگ در گزارشی که اخیرا ارائه کرده اند از امیدوار کننده بودن درمان های مبتنی بر سلول های بنیادی جنینی برای بیماری هاش شبکیه خبر داده اند و امیدوار هستند که این سلول درمانی بتواند بدون هیچ گونه عوارض جانبی به بهبود وضعیت بینایی بیماران کمک کند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
چهارشنبه, 26 مهر,1402

ندا

سلام درمان اشتارگات به کجا رسیده

جمعه, 02 اردیبهشت,1401

مسعود

با سلام. دکتر این مطلبع بالا در رابطه با بیماری اشتارگات مال سال ۹۵ هست الان به کجا رسیده محصولشو به بازار عرضه کردن یا نه؟ یا در کشورهای دیگه به جز کره جای دیگه با ژن درمانی یا سلول درمانی به جای رسیده؟با تشکر

جمعه, 26 فروردین,1401

محدثه

با سلام من به هر جا زنگ میزنمبه رویان بیمارستان لبافی نژاد میگن بیماری اشتارگات در فاز دوم انسانی در کدام کشور تمام فازهایش تمام شده ممنون

یکشنبه, 28 فروردین,1401

پزشک مشاور

محدثه@
با سلام
پاسخی که من به شما دادم طبق اخباری است که سایت های خبری بین المللی منتشر میشود.
شما برای کسب اطلاعات دقیق تر بهتر است از طریق دوستانی که در آنجا زندگی میکنند پیگیر باشید.

شنبه, 27 فروردین,1401

پزشک مشاور

محدثه@:
با سلام
این بیماری در خارج از ایران فازهای کارآزمایی بالینی (انسانی) را گذرانده و طبق آخرین اخبار به زودی محصول ان را هم وارد بازار میکند.

دوشنبه, 15 فروردین,1401

مهسا

با سلام و خسته نباشید من به هر جا زنگ میزنم میگن بیماری اشتارگات تو کشورهای دیگه هم تو مرحلی تحقیقاتیس میخواستم بدونم درسته یا این بیماری در خارج از کشور به اتمام رسیده ممنونم.

یکشنبه, 21 فروردین,1401

پزشک مشاور

مهسا@:
با سلام
این بیماری در خارج از ایران فازهای کارآزمایی بالینی آن را گذرانده و طبق آخرین اخبار به زودی محصول ان را هم وارد بازار میکند.

جمعه, 20 اسفند,1400

امید

با سلام بیماری اشتارگات در خارج از ایران در فاز چند کارآزمایی بالینی هستش با تشکر

دوشنبه, 23 اسفند,1400

پزشک مشاور

امید@:
با سلام
این بیماری در خارج از ایران فازهای کارآزمایی بالینی آن را گذرانده و طبق آخرین اخبار به زودی محصول ان را هم وارد بازار میکند.

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه