تاریخ انتشار: دوشنبه 04 مرداد 1395
موافقت FDA برای استفاده از سلول های بنیادی برای در مان تخریب ماکولای وابسته به سن

  موافقت FDA برای استفاده از سلول های بنیادی برای در مان تخریب ماکولای وابسته به سن

یک کمپانی سلول های بنیادی به تازگی اعلام کرده است که سازمان غذا و داروی آمریکا(FDA) به تازگی استفاده از محصولی به نام HuCNS-SC®( سلول های بنیادی عصبی انسانی خالص سازی شده) در دژنراسیون ماکولای وابسته به سن خشک را مورد تصویب قرار داده است
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازstem-cells-news، دژنراسیون ماکولای وابسته به سن(AMD) یکی از دلایل از دست رفتن بینایی و نابینایی در افراد بالای 55 سال است و تقریبا 30 میلیون فرد در دنیا تحت تاثیر این بیماری قرار گرفته اند. در حال حاضر درمان برای این بیماری مورد تایید قرار نگرفته است. اما به تازگی کمپانی StemCells محصولی منحصر بفرد از سلول های بنیادی را معرفی کرده است و از آن برای عناصر سه گانه سیستم عصبی مرکزی یعنی مغز، طناب نخاعی و چشم استفاده کرده است.

فاز I/II این مطالعه که مورد تایید FDA قرار گرفته است به ارزیابی بی خطر بودن و کارایی اولیه سلول های HuCNS-SC® به عنوان درمانی برای AMD خشک خواهد پرداخت. در این مرحله که روی 16 بیمار صورت خواهد گرفت محققین به دوزیابی این محصول سلولی خواهد پرداخت. سلول های HuCNS-SC® از طریق یک تزریق ساده به زیر شبکیه مورد استفاده قرار خواهند گرفت.  بینایی بیماران نیز با استفاده از روش های متداول ارزیابی بینایی با استفاده از تجهیزات پزشکی مورد سنجش قرار گرفت.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه