تاریخ انتشار: یکشنبه 03 مرداد 1395
ویروس زیکا از طریق ارتباط جنسی نیز منتقل می شود!

  ویروس زیکا از طریق ارتباط جنسی نیز منتقل می شود!

برای اولین بار گزارشی مبنی بر انتقال ویروس زیکا از طریق خانم به آقا گزارش شده است. شواهد نشان می دهد که خانمی در شهر نیویورک آمریکا، همسرش را از طریق ارتباط جنسی به ویروس زیکا مبتلا کرده است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، زیکا معمولا از طریق پشه ها منتقل می شود و برخی از کارشناسان حوزه سلامت چند باری گزارش کرده اند که مردان نیز می توانند از طریق ارتباط جنسی این ویروس را پراکنده سازند. اما به تازگی سازمان های مربوطه در این زمینه اعلام کرده اند که کسانی که همسرانشان به مناطق آلوده به زیکا سفر کرده اند(چه زن و چه مرد)، از روش های محافظتی و پیشگیرانه در ارتباطات جنسی شان استفاده کنند. در اغلب افراد ویروس زیکا علایم ملایمی را ایجاد می کند اما اگر عفونت به این ویروس طی بارداری اتفاق بیافتد این امر می تواند منجر به نواقص شدید مغز برای جنین شود.

اما اخیرا زنی نیویورکی که باردار نبود، مبتلا به این ویروس تشخیص داده شد و برای اولین بار نشان داده شد ک این زن ویروس زیکا را از طریق ارتباط جنسی به همسرش منتقل کرده است. این خانم از سفری به برزیل بازگشته بود و سه روز بعد از بازگشت از سفر بعد از این که احساس خستگی، تب، خارش و کمر درد(علایم زیکا) داشت به پزشک مراجعه کرد و مبتلا به زیکا تشخیص داده شد.  متاسفانه وی در این فاصله با همسرش نیز رابطه جنسی داشت و بدین ترتیب ویروس را به وی منتقل کرده بود. کارشناسان راه احتمالی انتقال این ویروس را مایع واژنی و یا خون قاعدگی می دانند. کارشناسان می گویند که این یافته جالبی نیست، زیرا قابل پیش بینی است که بسیاری از بیماری هایی که از طریق رابطه جنسی منتقل می شوند می تواند از طریق هر دو جنس منتقل شود. از آن جایی که موارد دیگری نیز در مناطق دیگر گزارش شده است، سازمان بهداشت و سلامت جهانی زوجینی که به مناطق آلوده به زیکا سفر کرده اند به مراقبت بیشتر در این زمینه توصیه کرده است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه