تاریخ انتشار: دوشنبه 11 مرداد 1395
سلول های بنیادی برای بهبود اختلالات خونی

  سلول های بنیادی برای بهبود اختلالات خونی

محققین متخصص پیوند در مرکز سلول های بنیادی Cornell بودجه ای معادل 15.7 میلیون دلار را از برنامه علوم سلول های بنیادی نیویورک(NYSTEM) دریافت کردند تا طی برنامه ای چهار ساله به مطالعه سلول های بنیادی و استفاده از آن ها در درمان اختلالات خونی بپردازند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازstem-cells-news، در این مطالعه محققین از روشی خلاقانه برای دستکاری سلول های بنیادی خون ساز برای درمان اختلالات خونی وراثتی و اکتسابی که تنها امید درمان آن ها استفاده از سلول های بنیادی است، استفاده خواهند کرد.

در مورد این بیماری های خونی و سلول درمانی، همواره سلول های بنیادی خون ساز مناسب موجود نیست و تعداد سلول های بنیادی بسیار اندک است. به همین دلیل محققین بدنبال راهی برای افزایش تولید سلول های بنیادی در خارج از بدن با استفاده از سلول های عروق خونی تخصص یافته به نام نیچ عروقی برای تغذیه سلول های بنیادی هستند. آن ها با استفاده از این پلت فرم ازدیاد سلول های بنیادی خون ساز دو مطالعه بالینی را انجام خواهند دارد. مطالعه اول از نیچ عروقی برای تکثیر سلول های بنیادی خون بند ناف استفاده خواهد کرد و آن ها را به بیماران مبتلا به سرطان خون که نمی توانند مورد شیمی درمانی قرار گیرند پیوند می کنند. در مطالعه دوم آن ها قصد دارند ناهنجاری ژنتیکی موجود در سلول های بنیادی خونی مشتق از بیماران مبتلا به کم خونی داسی شکل را تصحیح کند و مجددا آن ها را به بیمار بازگردانند. اگر این تکنیک موفقیت آمیز باشد می تواند ایمن تر باشد و پیوند سلول های بنیادی وسیع تری را برای هزاران بیمار فراهم کند.

در حال حاضر هیچ درمان مورد تایید FDA برای تکثیر سلول های بنیادی خون ساز به منظور درمان این بیماری ها وجود ندارد و تکثیر سلول های بنیادی خونی پیشرفتی مهم برای استفاده موفقیت آمیز شماری از درمان های ژنتیکی مبتنی بر اضافه کردن ژن و تصحیح ژن محسوب می شود. محققین تبحر  و تجربه شان در ترکیب تکثیر سلول های بنیادی و ژن درمانی گلوبین برای تالاسمی را یک پایه قوی برای تکوین درمان های معالج بالقوه برای بیماری کم خونی داسی شکل می دانند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه