تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 19 مرداد 1395
پرتودرمانی گاما می تواند ایمنی سلول درمانی برای پارکینسون را بهبود ببخشد

  پرتودرمانی گاما می تواند ایمنی سلول درمانی برای پارکینسون را بهبود ببخشد

محققین می گویند پرتودرمانی بعد از پیوند سلول های پیش ساز عصبی مشتق از سلول های iPS می تواند خطر تشکیل تومور را مرتفع سازد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، جایگزین کردن سلول های تولید کننده دوپامین در مغز، یک رویکرد درمانی امیدوارکننده برای بیماری پارکینسون به شمار می آید و مطالعه ای جدید نشان می دهد که چگونه پرتودرمانی گاما بعد از پیوند می تواند خطر تشکیل تومور را کاهش دهد. در این مطالعه سلول های پیش ساز مشتق از سلول های بنیادی پرتوان القایی(iPSC) به مغز رت ها پیوند شد. در این مطالعه که در دانشگاه کیوتو انجام شده است  میتسوکو کاتسوکاوا و همکارانش گزارش کرده اند که استراتژی بی خطری را طراحی کرده اند که مانع از تشکیل تومور بوسیله سلول های نابالغ یا تمایز نیافته پیوند شده می شود و اجازه می دهد که سلول های دلخواه زنده باقی بمانند. نتایج این مطالعه بی خطر بودن و ایمن بودن سلول درمانی هایی که با استفاده از سلول های iPS‌انجام می شود را در مورد بیماری پارکینسون نشان می دهد. در حالی که دنیا منتظر رسیدن به شواهد بیشتر برای اطمینان از بی خطر بودن سلول های بنیادی پرتوان القایی برای استفاده در بالین است، این اولین مطالعه ای است که از پرتودرمانی برای کاهش خطر تشکیل تومور بعد از پیوند سلول های بنیادی پرده بر می دارد. مطالب بیشتر در مورد این مطالعه را می تواند در مقاله ای با عنوان زیر که در مجله Stem Cells and Development به چاپ رسیده است مطالعه فرمایید:

 Fail-Safe Therapy by Gamma-Ray Irradiation Against Tumor Formation by Human-Induced Pluripotent Stem Cell-Derived Neural Progenitors

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه