تاریخ انتشار: جمعه 22 مرداد 1395
امید در درمان بیماری نقص ایمنی ترکیبی شدید

  امید در درمان بیماری نقص ایمنی ترکیبی شدید

اطلاعات مربوط به مطالعه ای جدید که در هاروارد و انستیتو دانا فاربر صورت گرفته است نشان می دهد که کودکانی که مبتلا به بیماری bubble boy متولد می شوند در صورتی که بلافاصله بعد از تولدشان و در صورت امکان متحمل پیوند سلول های بنیادی خون ساز شوند، شانس بقای بسیار خوبی خواهند داشت.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از stem-cells-news، این بیماری، اختلالی است که نوزادان را تحت تاثیر قرار داده و آن ها را مستعد عفونت می کند و آن ظرف مدت پنج سال می میرند و محققین براین باورند که یافته های آن ها گسترش غربالگری های نوزادان برای بیمار نقص ایمنی ترکیبی شدید(SCID) را حمایت می کند.

در این مطالعه محققین داده های مربوط به 240 کودک مبتلا به SCID که بین سال های 2000 تا 2009 در 25 مرکز در آمریکای شمالی متحمل پیوند شده بودند را آنالیز کردند. نتایج این آنالیز نشان داد که علاوه بر سن بیمار، وضعیت عفونت در زمان پیوند و منبع سلول بنیادی اهدایی، بیشترین اثر را روی نتایج پیوند دارد. هم چنین به نظر می رسد اگر که این نوزادان قبل از سه ماه و نیمگی متحمل پیوند شوند نتایج درمانی بهتری برای آن ها حاصل می شود. به طور کلی نتایج این مطالعه نشان داده است که 74 درصد بیماران مبتلا به SCID که متحمل پیوند شدند حداقل برای پنج سال زنده مانند. در بین بیماران زنده مانده، 94 درصد آن ها بیمارانی بودن که کمتر از سه ماه و نیم عمر کردند. در این میان بیشترین میزان بقا مربوط به بیمارانی بود که اهدا کننده خویشاوند و مطابق از نظر HLA‌داشتند. این مطالعه سلول درمانی را گزینه درمانی امیدوار کننده ای برای بیماران مبتلا به نقص ایمنی ترکیبی شدید معرفی می کند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه