تاریخ انتشار: یکشنبه 17 دی 1391
پیوند سلول های بنیادی عصبی در مبتلایان ALS

  پیوند سلول های بنیادی عصبی در مبتلایان ALS

محققان نشان داده اند که بعد از پیوند سلول های بنیادی عصبی به نخاع موش های دچار ALS، پیشرفت بیماری آهسته بوده و در عملکرد حرکتی و نیز تنفس موش ها بهبود مشاهده شده است.
امتیاز: Article Rating

 

 

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress،  بیماری ALS نوعی بیماری عصبی است که باعث مرگ سلول های عصبی در نخاع می شود و از بین رفتن توانایی حرکت و حتی تنفس فرد را در پی دارد.در این مطالعه موش های درمان شده با سلول های بنیادی عصبی در مقایسه با موش های در مان نشده 3 تا 4 برابر بقای بیشتری داشته اند. این نوع سلول ها سلامت و عملکرد سلول های عصبی باقیمانده را در موش مورد آزمایش حفظ می کنند.آنها همچنین باعث کاهش التهاب در این موش ها شده اند.
با این که سلول های بنیادی عصبی پپِش ساز کلیه ی سلول های مغزی اند ،طبق گفته ی پژوهشگران این گروه، سلول های پیوند شده جایگزین سلول های عصبی از بین رفته نمی شوند. این سلول ها علاوه بر تولید مولکول های محافظت کننده که سلول های عصبی فرد را از تخریب محافظت میکنند، باعث تولید این عوامل توسط سلول های بیمار نیز می شوند . آنها تاکید دارند این کار درمانی برای ALS نیست بلکه کیفیت زندگی بیماران مبتلا را بهبود بخشیده  و طول عمر آنها را افزایش می دهد.
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه