تاریخ انتشار: چهارشنبه 10 شهریور 1395
ترکیب سلول های بنیادی بالغ و نانوذره ها برای حذف کردن پلاک ها

  ترکیب سلول های بنیادی بالغ و نانوذره ها برای حذف کردن پلاک ها

به نظر می رسد تکنیکی جدید که از نانوتکنولوژی و سلول های بنیادی بالغ استفاده می کند می تواند برای تخریب پلاک های آرترواسکلروزیسی و جوان سازی مجدد شریان ها استفاده شود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازstem-cells-news، در مطالعه ای جدید محققین نانوذره ها را به همراه سلول های بنیادی باغ به قلب خوک وارد کرده اند. بعد از این که این نانوذره ها با استفاده از نور لیزر گرم شدند، قادر به سوزاندن پلاک های شریانی هستند. با این حال اگر این نانوذره ها اگر با سلول های بنیادی بالغ ترکیب نشوند قادر به حذف موثر این پلاک ها نخواهند بود. این روش منحصربفرد می تواند برای احیای جریان خون در شریان های قلبی انسان نیز موثر باشد. محققین روسی این مطالعه براین باورند که برخلاف آنژیوپلاستی که یک درمان مرسوم برای آرترواسکلروزیس است، این تکنیک جدید می تواند واقعا این پلاک ها را تخریب کند.

در این مطالعه آن ها  خوک ها را با این نانو پوسته های طلا-سیلیکا در ترکیب با سلول های بنیادی بالغ تیمار کردند و مشاهده کردند که اندازه و حجم این پلاک ها  بلافاصله بعد از تیمار با این ترکیب تا 29 درصد کاهش یافت و شش ماه بعد این میزان 57 درصد بود. این مطالعه نشان می دهد که استفاده از ترکیب این نانوذره ها با سلول های بنیادی بالغ هم می تواند این پلاک های آرترواسکلروزیسی را تخریب کند و هم این که موجب رگزایی های جدید و احیای عملکرد شریان ها شود. گام بعدی این مطالعه استفاده از این ترکیب در مورد آرترواسکلروزیس انسانی خواهد بود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه