تاریخ انتشار: دوشنبه 18 دی 1391
نانوداروی درمان «سالک» وارد مرحله کارآزمایی بالینی شد
با تلاش محققان دانشگاه علوم پزشکی مشهد؛

  نانوداروی درمان «سالک» وارد مرحله کارآزمایی بالینی شد

رئیس مرکز تحقیقات نانو فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه مراحل نخست کارآزمایی بالینی نانوداروی درمان لیشمانیوز (سالک) با حمایت موسسه بین‌المللی دی ان دی ای سوییس با اعتبار 70 هزار یورو به اتمام رسیده است، اظهار کرد:‌ در حال حاضر این دارو با حمایت مالی وزارت بهداشت درحال طی مراحل تحقیقات بالینی است.
امتیاز: Article Rating

 

به گزارش بنیان به نقل از ایسنا، دکتر محمودرضا جعفری با بیان اینکه در حال حاضر این نانو دارو به صورت پایلوت زیر نظر پزشکان متخصص پوست در مشهد در حال تست است که نتایج درمانی مطلوب و رضایت بخشی داشته، اظهار امیدواری کرد که مراحل تحقیقاتی این نانو دارو تا یک سال آینده به اتمام برسد.

وی با اشاره به این‌که در حال حاضر برای درمان بیماری سالک از داروی تزریقی گلوکانیتم استفاده می‌شود که عوارض جانبی برای فرد به همراه دارد، خاطرنشان کرد:‌ نانو داروی نانو لیپوزومی موضعی آمپوتریستین نوع B که برای درمان موضعی سالک مورد استفاده قرار می‌گیرد، اثرات موثرتر و عوارض کمتری برای بیمار دارد.

جعفری با اشاره به اینکه ‌فرم نانو لیپوزومی پارومایسین به‌منظور درمان سالک هم در حال کارآزمایی بالینی است، خاطرنشان کرد:‌ براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا سه سال آینده فرم‌های نانو داروی موضعی درمان سالک به صورت فرآورده در اختیار بیماران قرار می‌گیرد.

رئیس مرکز تحقیقات نانو فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه بیش از 12 سال است که در این مرکز بر روی واکسن سالک تحقیق می‌شود، تصریح کرد:‌ انتظار می‌رود در آینده نزدیک، فرمولاسیون این واکسن به مرحله بالینی برسد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه