تاریخ انتشار: یکشنبه 24 دی 1391
امکان درمان انواع سرطان ها با سلول درمانی
رییس مرکز سلول درمانی پژوهشگاه رویان خبر داد؛

  امکان درمان انواع سرطان ها با سلول درمانی

دکتر ناصر اقدمی، رییس مرکز سلول درمانی پژوهشگاه رویان گفت: می توان از سلول درمانی برای درمان انواع سرطان ها استفاده کرد.
امتیاز: Article Rating

 

 
به گزارش بنیان، رییس مرکز سلول درمانی پژوهشگاه رویان تصریح کرد: زمانی که بخشی یا کل عملکرد یک بافت از بین می رود می توانیم با تزریق سلول های بنیادی آن بافت را ترمیم و فعال کنیم، چون همه بافت های بدن از سلول تشکیل شده و برای ترمیم بافت های از دست رفته می توان از سلول های تشکیل دهنده همان بافت استفاده کرد.
وی افزود : برای درمان انواع سرطان ها به روش سلول درمانی ، می توان سلول های مغز استخوان را که دچار بیماری شده اند از بین برد و سلول های جدید  جایگزین آنها کرد. 
دکتر اقدمی خاطر نشان کرد: اکنون دارو درمانی برای بیماران سرطانی روش مناسبی نیست و محققان معتقدند سلول درمانی می تواند برای این افراد بسیار مفید باشد. 
براساس آمارهای اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، اکنون 80 هزار بیمار سرطانی  در کشور وجود دارد که استفاده از سلول درمانی در درمان بیماری آنها نقش تاثیر گذاری دارد.  
 
پایان مطلب/
 
ثبت امتیاز
نظرات
دوشنبه, 21 بهمن,1392

لیلا عرب

با سلام <br />هنوز از سلول درمانی به عنوان روش قطعی درمان به دنبال تخلیه تومور استفاده نمی شود.

دوشنبه, 21 بهمن,1392

محمدی

سلام <br />از سلول درمانی در درمان تومور مغزی ( گلیوبلاستوما) می توان استفاده کرد . <br />(تومور جراحی شده و روند رشد آن با شیمی درمانی متوقف شده .)

ﺳﻪشنبه, 25 تیر,1392

لیلا عرب

رادرم مبتلا به بیماری کبد پیشرفته شده اند دکترا جوابش کرده اند گفتند شکمش آب آورده و به کلیه هاش زده و در کلیه هاش ریشه کرده گفتند راهی نیست برای درمانش گفتند ببرید خانه تا روزی که خدا بهش عمر بده
پاسخ:ر کانسرهای متاستاتیک سلول درمانی انجام نمی شود.بلکه در stage های پائین وقتی که امکان بداشت کامل منطقه سرطانی وجود دارد و به دنبال جراحی ئ انجام شیمی درمانی بیماری عود نداشنه باشد شاید بتوان با پیوند سلول های بنیادی بافت برداشته شده را ترمیم کردوبیماری این بیمار بسیار پیشرونده بوده و با سلول درمانی هیچ کاری نمی توان کرد.به نظر می رسد درمان های داروئی و جراحی نیز موثر نباشد.

پنجشنبه, 20 تیر,1392

شهناز تیموری

با سلام برادرم مبتلا به بیماری کبد پیشرفته شده اند دکترا جوابش کرده اند گفتند شکمش آب آورده و به کلیه هاش زده و در کلیه هاش ریشه کرده گفتند راهی نیست برای درمانش گفتند ببرید خانه تا روزی که خدا بهش عمر بده . لطفا" کمکمون کنید
09384362332

چهارشنبه, 23 اسفند,1391

لیلا عرب

با سلام و ارزوی بهبودی برای شما
در سرطان های پیشرفته و منتشر شده نمی توان از سلول درمانی استفاده کرد.اگر در مراحل ابتدائی سرطان درمان شده و عود نداشته باشد ،شاید بتوان محل آسیب را با سلول درمانی ترمیم کرد.

یکشنبه, 20 اسفند,1391

محمدرضا عطري

سلام 45ساله,مبتلا به سرطان روده ,بيست روز بيشتر وقت زندگي ندارم شكمم آب آورده تومور بدخيم تمام كليه و كبدم را گرفته ,مي تونيد كمك كنيد ????يه دختر10 ساله دارم
09126223748

دوشنبه, 14 اسفند,1391

لیلا عرب

با سلام
در کانسرهای متاستاتیک سلول درمانی انجام نمی شود.بلکه در stage های پائین وقتی که امکان بداشت کامل منطقه سرطانی وجود دارد و به دنبال جراحی ئ انجام شیمی درمانی بیماری عود نداشنته باشد شاید بتوان با پیوند سلول های بنیادی بافت برداشته شده را ترمیم کرد.

پنجشنبه, 10 اسفند,1391

مهرزاد بامداد

سلام علیکم
احتراما اینجانب تقاضا دارم با توجه به اینکه دچار متاستاز کنسر ریه میباشم تحت درمان سلول درمانی قرار بگیرم خواهشمندم مساعدت لازم معمول و راهنمایی لازم نمایند.
ساکن تهران
44902797

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه