تاریخ انتشار: یکشنبه 09 آبان 1395
تولید 600 هزار لیتر پلاسما در کشور تا پایان سال 96
مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور خبر داد

  تولید 600 هزار لیتر پلاسما در کشور تا پایان سال 96

مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور از تولید 600 هزار لیتر پلاسما در کشور تا پایان سال 96 و کاهش 17 میلیون دلاری قیمت داروهای مشتقات پلاسما طی سال گذشته خبر داد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از فارس، علی‌اکبر پورفتح‌الله ظهر امروز در دیدار با استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته امید است منابع مالی سازمان انتقال خون تا سال 1400 بسیار قوی شود.

مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور با اشاره به اینکه با توجه به قابلیت‌هایی که در کشور وجود دارد می‌توانیم تمام منابع پلاسما و مشتقات آن را در کشور تولید کنیم گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال آینده 600 هزار لیتر پلاسما در کشور تولید شود که این میزان در سال 1400 به یک‌میلیون لیتر خواهد رسید.

وی با بیان اینکه در سال گذشته شاهد کاهش 17 میلیون دلار در قیمت داروهای مشتقات پلاسما بودیم، خاطرنشان کرد: تولید مشتقات و دارو از منابع پلاسما داخل کشور هم می‌تواند به امنیت کشور کمک کند و هم منابع مالی ارزی خوبی در اختیارمان قرار دهد.

پورفتح‌الله افزود: امروزه یکی از تهدیداتی که می‌تواند امنیت یک کشور و همچنین جان مردم را به واسطه ابتلا به بیماری‌های خونی یا عفونی با خطر مواجه کند جابه‌جایی یا خرید داروهای مشتق از پلاسما از دیگر کشورها است کما اینکه این موضوع در مسأله خون‌های آلوده به ایدز در سال‌های گذشته عیناً دیده شد.

مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور یکی از برنامه‌های این سازمان را تبدیل مراکز استانی انتقال خون به مراکز جامع اهدا دانست و تأکید کرد: با ایجاد این تغییرات علاوه بر اهدای خون به روش مستقیم، امکان اهدای پلاسما، پلاکت و اهدای داوطلبانه سلول‌های بنیادی فراهم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هشت هزار پیوند در کشور صورت گرفته است که از این تعداد تنها 100 نفر از آن‌ها پیوند غیر خویشاوند انجام دادند، تصریح کرد: این در حالی است که در دنیا 40 درصد پیوندها به صورت غیر خویشاوند انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور خاطرنشان کرد: ایجاد زیرساخت‌های مناسب انتقال خون اولین اقدام در ایجاد مراکز جامع اهدای خون است که متأسفانه در حال حاضر فضای فیزیکی مناسبی در چهارمحال و بختیاری برای این امر وجود ندارد.

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه