تاریخ انتشار: چهارشنبه 19 آبان 1395
سلول های بنیادی خود بیماران ممکن است حمله قلبی را درمان کند

  سلول های بنیادی خود بیماران ممکن است حمله قلبی را درمان کند

تیمار قلب بیمارانی که متحمل حمله قلبی شده اند با سلول های بنیادی مغز استخوان خودشان می تواند جریان خون را درون قلب آن ها افزایش داده و به کاهش مشکلات آن ها در دراز مدت کمک کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازstem-cells-news، در این مطالعه محققین 31 بیمار که متحمل آنژیوپلاستی و استفاده از استنت بعد از حمله قلبی شده بودند را انتخاب کردند. ظرف یک هفته بعد از حمله قلبی، 16 بیمار متحمل سلول درمانی بوسیله سلول های مغز استخوان خودشان شدند که شریان کرونر آن ها که دچار انسداد شده بود تزریق شدند.

این 16 بیمار مقادیر مختلفی از سلول های بنیادی مغز استخوان(5، 10 و 15میلیون سلول) را دریافت کردند. 15 بیمار در گروه کنترل درمان های پزشکی استاندارد را دریافت کردند. همه بیماران برای 5 سال تحت نظر گرفته شدند. بعد از سه تا 6 ماه، بیمارانی که دوزهای بالای سلول های بنیادی مغز استخوان را دریافت کردند در مقایسه با بیماران با دوز پایین و گروه کنترل، بهبودی زیادی را در جریان خون قلب شان نشان دادند.

این اطلاعات برای طراحی مطالعات آینده بسیار حیاتی است: هر چه بیماران سلول های بنیادی بیشتری را دریافت کنند، اثرات سودمند بیشتری برای قلب شان خواهد داشت. به نظر می رسد که دوزهای بالای سلول های بنیادی مغز استخوان می توانند عملکرد قلبی را بهبود ببخشند که بوسیله افزایش عمل پمپاژی خون در هر ضربان مشخص می شود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه