تاریخ انتشار: یکشنبه 01 بهمن 1391
استفاده از بوتاکس برای درمان مثانه بیش فعال

  استفاده از بوتاکس برای درمان مثانه بیش فعال

سازمان غذا و داروی آمریکا ، استفاده از بوتاکس را برای یک نوع از بی اختیاری ادراری به نام مثانه بیش فعال تایید کرده است.
امتیاز: Article Rating

 

 
به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress،  دکتر Hylton Joffe مدیر بخش محصولات تولید مثل و اورولوژیک مرکز تحقیقات و ارزیابی دارو FDA گفت: مطالعات بالینی نشان داده است که بوتاکس به میزان قابل توجهی توانایی کاهش نرخ بی اختیاری ادراری را دارد.
او افزود: تایید این دارو یکی از مهم ترین گزینه های درمانی را برای بیماران مبتلا به مثانه بیش فعال فراهم می کند ، این بیماری 33 میلیون مرد و زن را در ایالات متحده درگیر کرده است.
مثانه بیش فعال ، بیماری است که در آن مثانه بدون هیچ هشداری به صورت بیش از حد فعال است  و باعث بی اختیاری و اصرار ناگهانی به ادرار کردن و تکرر ادرار می شود.
FDA گفت: با این حال، تزریق بوتاکس (onabotulinumtoxinA) به عضله مثانه می تواند سبب آرامش مثانه و افزایش ظرفیت ذخیره سازی آن و کاهش بی اختیاری ادرار شود.
پزشکان این دارو را با استفاده از cytoscopy که به پزشکان اجازه می دهد داخل مثانه را ببینند تزریق کردند.
FDA گفت: ایمنی و اثربخشی استفاده از بوتاکس در دو کارآزمایی بالینی شامل بیش از 1،100 بیمار مبتلا به مثانه بیش فعال که 100 واحد بوتاکس (5 واحد در هر20 تزریق) یا دارونما را دریافت کرده بودند، تایید شده است.
طی بیش از سه ماه، آزمایشات نشان داد که بیماران دریافت کننده بوتاکس کاهش بی اختیاری ادرارو کاهش ادرار در هر روز را در مقایسه با گروه کنترل تجربه کردند.
FDA گفت: عوارض جانبی این درمان شامل عفونت های دستگاه ادراری، دفع دردناک ادرار و تخلیه ناقص مثانه است. افرادی که در حال حاضر عفونت دستگاه ادراری دارند نباید بوتاکس را برای درمان مثانه بیش فعال دریافت کنند و افرادی که این درمان را دریافت کرده اند می بایست قبل  ، طی و چند روز پس از عمل آنتی بیوتیک مصرف کنند.
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه