تاریخ انتشار: پنجشنبه 05 بهمن 1391
بایوبانک اطلاعات آندومتریوز تشکیل شد
رییس پژوهشگاه ابن سینا:

  بایوبانک اطلاعات آندومتریوز تشکیل شد

رییس پژوهشگاه ابن سینا گفت: بایوبانک اطلاعات بیماری آندومتریوز به منظور شناسایی دقیق تر این بیماری در پژوهشگاه ابن سینا تشکیل شده است.
امتیاز: Article Rating

 

به گزارش بنیان به نقل از ایرنا محمدمهدی آخوندی اظهار داشت: در این بایوبانک تمام سلول ها و ضایعاتی که از بدن افراد مبتلا در جریان جراحی های درمانی لاپاراسکوپی برداشته می شود با اجازه بیماران نگه داری می شود. 
 
آندومتریوز یک بیماری شایع در بین زنان است که در آن لایه داخلی آندومتر رحم در بافت های نابجا در قسمت های دیگر بدن رشد می کند.
 
یکی از شایع ترین قسمت هایی که لایه آندومتر در آن رشد می کند، حفره شکمی است. در این بیماری سلول های آندومتر در حفره شکمی وارد می شوند و در آن رشد و بافت های آندومتریوز ایجاد می کنند.
 
رییس پژوهشگاه ابن سینا یادآور شد که خون و DNA افراد مبتلا به این بیماری در این بایوبانک نگه داری می شود. این بانک اطلاعاتی منبعی برای ارزیابی مراحل بعدی شناسایی بیماری آندومتریوز به منظور انجام اقدامات درمانی برای بیماران خواهد بود.
 
وی همچنین به راه اندازی کلینیک آندومتریوز در این پژوهشگاه اشاره کرد و گفت: در این کلینیک دو متخصص اسپرکت و چهار متخصص زنان دارای برد در حال فعالیت و همکاری هستند و امید می رود در آینده بتوان به موفقیت هایی در زمینه آموزش، تشخیص و درمان این بیماری دست یافت. 
 
آخوندی ادامه داد: در کنار این کلینیک، مرکز تحقیقات اینولوژی تولیدمثل و مرکز تحقیقات ژنتیک تولیدمثل نیز در زمینه دست یابی به راه های تشخیصی و درمانی این بیماری فعالیت می کنند. 
 
وی در مورد شیوع این بیماری در بین زنان گفت: طبق آمار جهانی یکی از علل ناباروری بین 30تا 50 درصد زنان نابارور بیماری آندومتریوز است. در مورد شیوع این بیماری در بین زنان ایرانی آمار دقیقی وجود ندارد .
 
رییس پژوهشگاه ابن سینا از شهرهای اصفهان و تهران به عنوان مناطقی نام برد که این بیماری در آنها شیوع جدی تری دارد و گفت: با توجه به مراجعاتی که از این دو منطقه کشور به کلینیک آندومتریوز می شود، توسعه یافته ترین شکل بیماری آندومتریوز در بین این مراجعین دیده شده است. 
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه