تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 25 آبان 1395
درمان های ترکیبی برای مبارزه با مقاومت به شیمی درمانی

  درمان های ترکیبی برای مبارزه با مقاومت به شیمی درمانی

درمان سرطان تخمدان با استفاده از داروهای شیمی درمانی مبتنی بر پلاتینیوم مانند سیس پلاتین در ابتدا بسیار موثر است و از هر پنج بیمار، چهار نفر از آن ها به درمان پاسخ می دهند. با این حال، اغلب این بیماران سریعا به شیمی درمانی مقاومت نشان می دهند و ممکن است به خوبی به این درمان های استاندارد پاسخ ندهند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، محققین انستیتو ویستار نشان داده اند که کلاس دارویی به نام مهار کننده های برومودومین و اکسترا ترمینال دومین(BET) می تواند در ترکیب با سیس پلاتین برای کاهش مقاومت دارویی به شیمی درمانی استفاده شود و بنابراین تاثیر دارو افزایش بقای فرد خواهد بود. مطالعات متعدد نشان داده است که چگونه سلول های بنیادی سرطانی موجب مقاومت به شیمی درمانی می شود. در این سلول ها افزایش فعالیت الدهید دهیدروژناز(ALDH) به دلیل افزایش سطح بیان پروتئین ALDH1A1، مقاومت را افزایش می دهد و کاهش فعالیت آن سلول های اپی تلیالی سرطان تخمدان را به شیمی درمانی حساس تر می کند و درمان را موثرتر می سازد.

در این مطالعه دکتر ژانگ و همکارانش توانسته اند نشان دهند که مهار کننده های BET قادر به سرکوب فعالیت تALDH در سلول های اپی تلیالی سرطان تخمدان هستند. برای تست ترکیب سیس پلاتین و مهار کننده های BET، موش های دارای سلول های توموری مشتق از اپی تلیال سرطان تخمدان مور ترکیب سیس پلاتین با مهار کننده های BET‌و هم چنین سیس پلاتین به تنهایی قرار گرفتند. گروهی که درمان ترکیبی را دریافت کرد در مقایسه با گروه تیمار شده با سیس پلاتین به تنهایی بقای بسیار بیشتری نشان داد. علاوه براین فرارشد تومورها در گروه تیمار شده با درمان ترکیبی به طور معناداری به تاخیر افتاد. به نظر می رسد که استفاده از مهار کننده های BET برای درمان سرطان در مطالعات بالینی بسیار ایمن و موثر باشد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه