تاریخ انتشار: یکشنبه 15 بهمن 1391
سرطان سینه به سن یا جنس خاصی محدود نمی شود
کارشناس ارشد اداره سلامت مادران وزارت بهداشت:

  سرطان سینه به سن یا جنس خاصی محدود نمی شود

کارشناس ارشد اداره سلامت مادران وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سرطان سینه به سن یا جنس خاصی محدود نمی شود و تمام گروه های سنی و مردان و زنان باید نسبت به خطر بروز این بیماری هشیار باشند.
امتیاز: Article Rating

 

به گزارش بنیان، دکتر ˈمهراندخت عابدینیˈ افزود:  با این وجود سرطان سینه، شایع ترین نوع سرطان در زنان به شمار می رود. 
 
این متخصص زنان و زایمان تصریح کرد این سرطان متاسفانه در کشور ما برخلاف کشورهای دیگر زنان جوان بیشتری را گرفتار کرده است و آمار افرادی که در کشور در سنین پایین مبتلا به سرطان سینه می شوند کم نیست. 
 
کارشناس ارشد اداره سلامت مادران وزارت بهداشت، یادآور شد طبق آمار این وزارتخانه، به ازای هر یکصد هزار زن، 25 فرد مبتلا به سرطان سینه در کشور وجود دارد درحالیکه این آمار برای سرطان دهانه گردن رحم حدود 1.6 مورد ابتلا و برای سرطان های رحم و تخمدان حدود دو تا سه مورد به ازای هر یکصد هزار زن است. 
 
عابدینی تاکید کرد بنابراین با توجه به اینکه موارد ابتلا به سرطان سینه در کشور ما چندین برابر بروز دیگر انواع سرطان های زنان است، تشخیص زودرس آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است. 
 
عابدینی اظهار داشت: در سرطان سینه تست غربالگری در مرحله پیش سرطانی نداریم و به جای آن تشخیص بیماری در مراحل اولیه وجود دارد. 
 
وی افزود: اگر توده سرطانی در سینه در مراحل اولیه تشخیص داده شود امکان درمان بطور کامل وجود دارد درحالیکه اگر دیر تشخیص داده شود هم عضو بیمار بطور کامل برداشته می شود و هم نیاز به درمان های کمکی شیمی درمانی یا رادیوتراپی خواهد بود. 
 
عابدینی با بیان اینکه این روش های درمانی بسیار پرهزینه و پرمخاطره است، به زنان توصیه کرد هر ماه خودآزمایی سینه را انجام دهند.
 
کارشناس ارشد اداره سلامت مادران وزارت بهداشت، اظهار داشت : مسوولان باید اطلاع رسانی های لازم در این زمینه را صورت دهند اما انجام معاینات و مراجعه به مراکز درمانی برعهده خود مردم است. 
 
به گزارش ایرنا، عابدینی از مردم خواست اطلاعات عمومی خود در زمینه مسایل بهداشتی را ارتقا دهند تا آمار ابتلا به انواع بیماری ها از جمله سرطان سینه کاهش یابد.
 
وی یادآور شد همچنین نظر به روند رو به افزایش سرطان دهانه گردن رحم در جامعه و وجود تست ساده تشخیص، غربالگری این بیماری بطور منظم توصیه می شود. ارزیابی این سرطان را می توان با آزمایش ˈپاپ اسمیرˈ انجام داد.
 
کارشناس ارشد اداره سلامت مادران وزارت بهداشت، گفت: با این آزمایش می توان تغییرات غیرطبیعی را در مرحله پیش سرطانی تشخیص داد و از تبدیل ضایعات به سرطان پیشگیری کرد چراکه برای تبدیل یک سلول به سلول سرطانی به سالها زمان نیاز است و با انجام حداقل هر سه سال یکبار این آزمایش، می توان بیماری را در مراحل پیش سرطانی تشخیص داد.
پایان مطلب/

 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه