تاریخ انتشار: شنبه 21 بهمن 1391
عوامل موثر در از دست دادن وزن بعد ازجراحی پلاستیک شکم

  عوامل موثر در از دست دادن وزن بعد ازجراحی پلاستیک شکم

بنابرمطالعه منتشر شده درمجله Plastic and Reconstructive Surgery ، برای بیماران تحت جراحی پلاستیک شکم، از دست دادن وزن با داشتن شاخص توده بدن بیشتر از 24.5 کیلوگرم / متر مربع قبل از عمل مرتبط بوده و درافزایش احساس سیری در اکثر بیماران نقش دارد.
امتیاز: Article Rating

 

 

 
به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress ، دکتر Jennifer C. Fuller ، از بیمارستان Alameda  در لس آنجلس، و همکارانش یک مطالعه گذشته نگر را برای بررسی عوامل مهم مرتبط با کاهش وزن در 60 بیماران تحت جراحی پلاستیک شکم انجام دادند . بیست بیماری که به طور متوسط طی 29 ماه پیگیری شدند، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.
محققان دریافتند که در75 درصد از بیماران، از دست دادن وزن به افزایش احساس سیری نسبت داده شده است. کاهش وزن دردرازمدت با شاخص توده بدن بیشتراز 24.5 کیلوگرم / متر مربع قبل ازعمل  جراحی، با حساسیت 92.9 درصد و ویژگی 83.3 درصد پیش بینی شده است. طی یک سال، بیماران با شاخص توده بدن بیشتر نسبت به همتایان خود با شاخص توده بدن پایین تر ، به طور قابل توجهی وزن بیشتری از دست دادند. 
به گفته محققان، مطالعات بیشتر مکانیسم تنظیم اشتها را روشن خواهد کرد و ممکن است منجر به ایجاد یک داروی تزریقی مهارکننده اشتها شود. با شیوع جهانی افزایش چاقی و پیامدهای فیزیولوژیکی، روانی و اقتصادی متعاقب آن، نیاز به درک کنترل اشتها ضروری است.
 
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه